Jump to content

Mustang ägare !!!!!


Fanta_gbg

Recommended Posts

Efter en resa till Tyskland så blev det både Mustang köp (!) och öl vin i massor, tycker faktiskt en Mustang lastar riktikt bra!!!!

Så tipsa mej gärna om träffar i GBG området för jag har tänkt att bli aktiv och åka runt en hel del nu när man har en sådan fin bil.....

Ps någon som vet hur många liter tanken rymmer på en -96 med V6:a Ds

Go och Glad, Kexchocklad!

Jonas Nybliven Mustangägare.... och redan kört 60 mil....

cmc 690

Link to comment
Share on other sites

Grattis grattis!

Jo visst fan kan man lasta mycket i den. Semestrade på gotland i sommras. Vi var 5 grabbar med modell stort tält och fullpakning för en vecka. Det gick precis in :-P men bilen vart rätt så nerlastad. När man gasade iväg kände man att först lyfte baken sedan tog det fart :-D

Tycker bilen är riktigt snygg utan vinge!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte så mycket om dessa men det är väldigt små förändringar.

Detaljer förutom baklysen vet jag inte

Det största skedde var nog på V8 då 5.0 motorn försvann och den bättre 4.6 liter kom

V6 är 5 hästar starkare 1996

Link to comment
Share on other sites

det stämmer nog att det är bakljusen på en -94/95, jag trodde att dom ljusen sitter på 94-96:or. Detta visade sej ju inte att stämma, det roliga (?) idetta är att jag tycker bättre om dessa bakljusen än dom nyare bakljusen som sitter på 96-98:or!

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Ja smaken är ju som bekant delad! ;)

Har du kollat att du inte blivit lurad och betalt för en 96'a?

Kolla koderna på bilen.

Du kan ju få pengar tillbaka!

Link to comment
Share on other sites

nää, jag har fått ett bra pris även om bilen inte är en -96:a....... jag valde denna framför en -97:a blandannat för bakljusen! Och priset....

På dom äldre bilarna kan man ju kolla chassi nummer på en "kodnyckel" så man får reda på när bilen är bygg. Kan man göra det nyare bilar oxå? Och isåfall vart kan man få tag i en sådan nyckel?

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...