Peranders August 9, 2012 Report August 9, 2012 skulle vara tacksam för svar på lite frågor.värderas manuell lägre än automat? hur är det att renovera manuell finns synkringar och lager att få tag på? läste här på forumet om någon som skulle byta från manuell till automat för lättare cruising fundera då på om manuell är svårkört?denna Mustang kändes lite hysterisk vid provkörning. övrigt om bilen,vinröd svart vinyltak skivor fram ingen broms eller styrservo tro jag det var. synliga rostlagningar i golv h+v sida vid torped annars ganka bra skick vad jag kan se. Citera
COCS August 9, 2012 Report August 9, 2012 HejSjälv är jag ganska nybliven Mustang-ägare, så jag har ingen längre erfarenhet av dessa bilar, men jag letade i över 1 år innan jag slog till på första Classic Mustangen och sedan blev det en till :-)Min åsikt om automatlåda är att man skall köpa det man vill, men ha i åtanke att manuella överlag tycks ha ett lägre pris, typ:1966 HT hyfsat skick manuell 120-140.000 kr1966 HT hyfsat skick automat 130-160.000 krSådär på ett ungefär som ett exempel...Finare bilar kostar mkt mer och då kanske det inte spelar så stor roll om det är manuell eller automat :-oVad jag vet finns alla delar att köpa till rimliga priser och det finns inget att oroa sig förutom den tråkiga rosten under luftintaget.Skivor och bromsservo är en kul (och bra) grej, men inget man behöver i dom hastigheter man normalt kör i.Mvh Christian Citera
Klingan75 August 9, 2012 Report August 9, 2012 Här finns allt du behöver:http://www.4speedtoploaders.com/ Citera
JH August 10, 2012 Report August 10, 2012 skulle vara tacksam för svar på lite frågor.värderas manuell lägre än automat? hur är det att renovera manuell finns synkringar och lager att få tag på? läste här på forumet om någon som skulle byta från manuell till automat för lättare cruising fundera då på om manuell är svårkört?denna Mustang kändes lite hysterisk vid provkörning. övrigt om bilen,vinröd svart vinyltak skivor fram ingen broms eller styrservo tro jag det var. synliga rostlagningar i golv h+v sida vid torped annars ganka bra skick vad jag kan se.Du ställer många frågor och de svar du får från mig utgår från min uppfattning och mina erfarenheter. Jag har haft några mustanger och av dessa har 6st varit manuella. Min uppfattning är att manuell är betydligt roliga att köra än automat så länge du kör. Vid cruising liknande Big meet Västerås är automat bekvämare. Värderingen på val av låda har jag inga synpunkter på.Manuella lådor går naturligtvis att renovera om behov finns. Det finns kompletta lager, låsringskit och även synkringar. Jag anser däremot att en automat är enklare att renovera för det kräver inga specialverktyg eller avdragare. Det är heller inte ofta en manuell går sönder men de kan bli slitna. Oftast är det växelstagen som behöver justeras eller förbättras. Beror på vad du önskar men en hysterisk Mustang är alltid roligare att köra om det är manuellt. Servobroms och servostyrning var inte lika vanligt på de tidiga Mustangerna. Den hade skivor fram vilket kan bero på att det varit en exportmodell, "svensksåld".Rost behöver du inte var orolig för, det finns där även om du inte ser det, men alla Mustanger är rostiga någonstans såvida de inte stått inne orörda sen -65. Jag tycker det låter som att du inspekterat en fullständigt normal Mustang. Jag gillar vinyltak (kanonsnyggt) men en riskfaktor när det gäller rost under. Citera
Recommended Posts