5.0 September 7, 2012 Report September 7, 2012 Då lådan sa upp sig på lyften på bilprovningen, bestämde jag mig:Nu får det vara slut på chansningar med beg. lådor, dags att prova att renovera.Skaffade mig därför ett TransKit från B&M med art.nr. 50321.Har precis hämtat ut kitet och läst mig vindögd i manualen.Samt hämtat hem det jag hittat av intresse på nätet.Lyfter ur lådan nån av de närmsta dagarna och lägger in beskrivning och bilder vartefter det fortskrider.Här i alla fall en bild på delarna.Stay tuned. Citera
PeterF September 7, 2012 Report September 7, 2012 Då lådan sa upp sig på lyften på bilprovningen, bestämde jag mig:Nu får det vara slut på chansningar med beg. lådor, dags att prova att renovera.Skaffade mig därför ett TransKit från B&M med art.nr. 50321.Har precis hämtat ut kitet och läst mig vindögd i manualen.Samt hämtat hem det jag hittat av intresse på nätet.Lyfter ur lådan nån av de närmsta dagarna och lägger in beskrivning och bilder vartefter det fortskrider.Här i alla fall en bild på delarna.[ATTACH=CONFIG]21668[/ATTACH]Stay tuned.Välkommen till klubben med sliten c4, jag renoverade och uppgraderade min låda förra vintern. kör du trimmat? Citera
5.0 September 7, 2012 Author Report September 7, 2012 Nej, tror inte det är gjort nåt i motorn. Citera
Per Berglund September 7, 2012 Report September 7, 2012 Lycka till! Att tillägga innan du river igång så har du glömt bussningssats och lagersats.Nu får du iallafall chansa att alla spel blir rätt.Jag byter ALLTID bussningar på C4 för de är så klena och ofta slitnaLådan blir inte bättre än vad toleranserna är i lagren Citera
68-ht September 24, 2012 Report September 24, 2012 Var hittar man lager och vilka bussningar byter man? Citera
Per Berglund September 24, 2012 Report September 24, 2012 Var hittar man lager och vilka bussningar byter man?Hansen Racing har det mesta.Man byter givetvis allt som är slitet och ligger utanför toleransAxialbussningar får man mäta sig fram och dessa köper man en sats som innehåller olika tjocklekarJag byter ALLTID radiella bussningar för ingående axel samt vid Yoke...De slits hårt!Dessa 2 är simpla att bytaEn shysst maffig skruvmejsel tillsammans med precisions verktyget kallat "slägga" samt en hård träkloss och saken är biff! Citera
Recommended Posts