September 8, 201212 yr comment_120402 Har precis fått på styrservon igen efter en sommar med ordentlig träningsvärk i armarna. Har inte fått ner bilen på hjulen ännu, och redan funnit några konstiga "defekter". Om jag rattar fullt utslag åt höger så vill motorn stanna/dö. Varför? Åt vänster är det inga problem att ratta fullt men istället "hoppar" hjulen istället för att snällt svänga med... Ett läckage har jag hittat men inget märkvärdigt. Luftat och välfyllt med olja. Förslag någon?(Original styrservo 1968,nya packningar i cylindern och bättre beg ventil, nya slangar och hyffsat ny pump)Mvh Henke
September 8, 201212 yr comment_120404 Är spolventilen rätt justerad ?(dras i botten, sedan lossas ett kvarts varv)
September 8, 201212 yr Author comment_120407 Har inte kikat på den ännu, ventilen satt senast i Lars O:s fina 70:a och han brukar ha koll på bitarna.
September 8, 201212 yr Author comment_120408 Tjacka lite spenat o. släng servon.Med min otur så är väl spenaten slut när jag väl är där..
September 8, 201212 yr comment_120415 Har precis fått på styrservon igen efter en sommar med ordentlig träningsvärk i armarna. Har inte fått ner bilen på hjulen ännu, och redan funnit några konstiga "defekter". Om jag rattar fullt utslag åt höger så vill motorn stanna/dö. Varför? Åt vänster är det inga problem att ratta fullt men istället "hoppar" hjulen istället för att snällt svänga med... Ett läckage har jag hittat men inget märkvärdigt. Luftat och välfyllt med olja. Förslag någon?(Original styrservo 1968,nya packningar i cylindern och bättre beg ventil, nya slangar och hyffsat ny pump)Mvh HenkeOg slangarne sitter på rett plats?
September 8, 201212 yr Author comment_120418 Og slangarne sitter på rett plats?Jo de ska sitta rätt, dubbelkollat och trippelkollat innan installation. Servon verkar ju fungera, det går lätt att styra åt båda håll. Det är vid fullt utslag åt höger som motorn påverkas. Konstigt,kanske e pumpen som busar? Den är ju det enda som är "kopplat" till motorn. Kanske för slapp rem? Jobbar vidare i veckan.