Jump to content

Featured Replies

comment_120402

Har precis fått på styrservon igen efter en sommar med ordentlig träningsvärk i armarna. Har inte fått ner bilen på hjulen ännu, och redan funnit några konstiga "defekter".

Om jag rattar fullt utslag åt höger så vill motorn stanna/dö. Varför? Åt vänster är det inga problem att ratta fullt men istället "hoppar" hjulen istället för att snällt svänga med... Ett läckage har jag hittat men inget märkvärdigt. Luftat och välfyllt med olja. Förslag någon?

(Original styrservo 1968,nya packningar i cylindern och bättre beg ventil, nya slangar och hyffsat ny pump)

Mvh Henke

comment_120415
Har precis fått på styrservon igen efter en sommar med ordentlig träningsvärk i armarna. Har inte fått ner bilen på hjulen ännu, och redan funnit några konstiga "defekter".

Om jag rattar fullt utslag åt höger så vill motorn stanna/dö. Varför? Åt vänster är det inga problem att ratta fullt men istället "hoppar" hjulen istället för att snällt svänga med... Ett läckage har jag hittat men inget märkvärdigt. Luftat och välfyllt med olja. Förslag någon?

(Original styrservo 1968,nya packningar i cylindern och bättre beg ventil, nya slangar och hyffsat ny pump)

Mvh Henke

Og slangarne sitter på rett plats?

  • Author
comment_120418
Og slangarne sitter på rett plats?

Jo de ska sitta rätt, dubbelkollat och trippelkollat innan installation. Servon verkar ju fungera, det går lätt att styra åt båda håll. Det är vid fullt utslag åt höger som motorn påverkas. Konstigt,kanske e pumpen som busar? Den är ju det enda som är "kopplat" till motorn. Kanske för slapp rem? Jobbar vidare i veckan.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...