Anders Lindström September 30, 2012 Report September 30, 2012 Jag startar i från grunden...Betongen kom äntligen!!Nu är grunden färdig . Jag är ute i sista minuten.... oktober å inga väggar eller tak.. Jag har, som tur är, en snäll granne med uppvärmd maskinhall som låter mig ha mussen där tills bygget e klart (finns fördelar med att bo på landet...) Citera
Anders Lindström October 3, 2012 Author Report October 3, 2012 Jag kollade med bilprovningen om jag kunde besikta redan nu (har en 6a i slutsiffra) och fick svaret att om jag besiktar nu måste ändå besikta under ordinare tid som är 1 jan - 31 maj. Sä jag får försöka ta mig till Filipstad å besikta i januari, får hoppas på lite snö... När bilen väl är besiktad kan jag ju byta motorn m m å kan sen köra 3 somrar innan nästa besiktning . Får se till att garaget är färdigt senast i januari Citera
Per Berglund October 3, 2012 Report October 3, 2012 (redigerad) Jag kollade med bilprovningen om jag kunde besikta redan nu (har en 6a i slutsiffra) och fick svaret att om jag besiktar nu måste ändå besikta under ordinare tid som är 1 jan - 31 maj. Sä jag får försöka ta mig till Filipstad å besikta i januari, får hoppas på lite snö... När bilen väl är besiktad kan jag ju byta motorn m m å kan sen köra 3 somrar innan nästa besiktning . Får se till att garaget är färdigt senast i januari Kan rapportera att Mussen faktiskt går rätt bra i snö!Har själv plöjt med min 69 i dm tjockt väglag och det var kulSjälvklart med bra dubbdäck.Värmen var väll sisådär. Man såg ut genom framrutan iallafall samt att rimfrosten mellan tårna släppte en smula! Värre gick det för en bekant som på Nyårsafton skulle blåsa ut sin 67-ShelbyDet slutade med att den lindades runt en lyktstolpe och därefter försvann ur bilregistret! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Anders Lindström October 3, 2012 Author Report October 3, 2012 Kan rapportera att Mussen faktiskt går rätt bra i snö!Har själv plöjt med min 69 i dm tjockt väglag och det var kulSjälvklart med bra dubbdäck.Värmen var väll sisådär. Man såg ut genom framrutan iallafall samt att rimfrosten mellan tårna släppte en smula! Värre gick det för en bekant som på Nyårsafton skulle blåsa ut sin 67-ShelbyDet slutade med att den lindades runt en lyktstolpe och därefter försvann ur bilregistret! Per, Man skulle kanske ha sk isdubb (15-20 mm). Grymt fäste, bättre än asfalt! . Nu blir det förhoppningsvis bara en vinterresa på 2,5 mil ggr 2 (om det inte blir ombesiktning...) Hur är det med fälgar från Volvo, merca, dom har samma bultmönster eller? Mustangen har väl noll offset? Någon annan bil som har det månne? I registreringen ska bilen ha 205 runt om men det kanske inte är så kinkigt när man kommer med vinterdäck? Citera
Per Berglund October 3, 2012 Report October 3, 2012 (redigerad) Jag testade fälgarna från 69an och satte dom på 96an (hmm skoj man fick liknande årtal) och det passa nästan för bra.Så antagligen kan du köpa original 94-2004 snik fälgar på blocket för någon 1000-lapphttp://www.blocket.se/blekinge/Falgar_Mustang_43092912.htm?ca=12&w=3 Ändrade %s av %s (%s) Citera
mhdin October 3, 2012 Report October 3, 2012 Vinterdäcken jag lånade förra året var från amazon eller 142:a inga problem. Citera
Anders Lindström October 4, 2012 Author Report October 4, 2012 Jag testade fälgarna från 69an och satte dom på 96an (hmm skoj man fick liknande årtal) och det passa nästan för bra.Så antagligen kan du köpa original 94-2004 snik fälgar på blocket för någon 1000-lapphttp://www.blocket.se/blekinge/Falgar_Mustang_43092912.htm?ca=12&w=3[ATTACH=CONFIG]22391[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22390[/ATTACH]Du får nog hitta nya fälgar till 69an Per... 96an är grymt snygg Citera
Anders Lindström October 4, 2012 Author Report October 4, 2012 Vinterdäcken jag lånade förra året var från amazon eller 142:a inga problem.Det låter bra, Micke. Ska försöka att låna mig några någorlunda fina fälgar/vinterdäck i januari, vill ju att mussen ska se tillräkligt bra ut så att besiktningen går lite lättare... Citera
Anders Lindström October 23, 2012 Author Report October 23, 2012 Ett steg närmare nu men det är mycket kvar... Här har det ju regnat i 6 veckor känns det som så byggivern kyls ner något. Citera
Anders Lindström October 29, 2012 Author Report October 29, 2012 XFI 2.0 insprutet har kommit! Julafton i oktober. Vi hade förvisso snö i morse... Jättefina grejjor! Provmonterade lite löst.Injektorerna är 60# så det finns möjlighet att köra e85, å det är jag mycket sugen på Nu räcker det att jag får raggsockar till jul... Citera
mhdin October 29, 2012 Report October 29, 2012 Vackra saker det där, väntar på fortsättningen. Citera
Anders Lindström October 30, 2012 Author Report October 30, 2012 Vackra saker det där, väntar på fortsättningen.Det gör jag åxå . Motorn sägs komma inom några dagar.. Citera
Stefan Johansson October 30, 2012 Report October 30, 2012 Gött med sprutet! Har du kunskap själv att ställa in det eller kommer du anlita någon som gör det? Citera
Anders Lindström October 30, 2012 Author Report October 30, 2012 Gött med sprutet! Har du kunskap själv att ställa in det eller kommer du anlita någon som gör det?Jag pluggar för fullt men Pär på Engine KIT Racing ska hjälpa mig att mappa . Det bir en bensin å en e85 mappning. Det finns otroligt mycket att styra å reglera i 2.0 . Det finns även en selflearning som visst ska funka hyffsat så att man hamnar i rätt härad i a f så kan man finjustera i dynon. Ska bli mycket intressant Citera
Stefan Johansson October 30, 2012 Report October 30, 2012 Förbannat fränt! Jag var i kontakt med dom och fick precis som du säger råd att använda selflearn för grundmapp men den var inte gjort som det enklare att du ska köra den på gata.Jag tar nog den enklare EZ-Efi om jag gör något i vinter men det här ska bli kul att följa Citera
Per Berglund October 30, 2012 Report October 30, 2012 BLir som en modern motor när det är klart! Men varför E85? Ska du köra med laddning så är det ju lite roligare men annars är det ju bara en massa mer tankande och dubbel service. Citera
Anders Lindström October 30, 2012 Author Report October 30, 2012 BLir som en modern motor när det är klart! Men varför E85? Ska du köra med laddning så är det ju lite roligare men annars är det ju bara en massa mer tankande och dubbel service.Det luktar ju godare . e85 tål mer komp och mer tändning och har lite högre octantal (105ish) och om jag får för mig att turboladda i framtiden så är det nog mums . Med comp ration jag har på 10.5:1 så är det kanske ingen större vinning i effekt men liiite mer hp å vrid kanske eller åtminstone en "kallare" mindre knackvillig motor? Det är nog mest för att prova ut och kanske lära mig nått på kuppen, Per Att man får tanka lite oftare är helt ok. Kan ju kalla bilen miljöbil . Vill jag köra 95 istället så är den mappningen en knapptryckning ifrån.... Citera
Per Berglund October 30, 2012 Report October 30, 2012 Luktar inget!Kör Peugeot varje dag med E85 och det är ingen skillnad på effekten men det är billigare totalt fast den drar 1.5 L/mil Körde en turboladdad SAAB 93 i sommras och där fick man +30Hk så där märks det rejält!Men var nästan irriterande ofta man fick tankaKomp 10.5:1 kör du på vanlig bensin....På min 69a har motorn 11:1 och klarar sig på bensin men jag kör E85 inför besiktningMinst 4 L/mil drar Mustangen på E85.Men att ha möjligheten är ju perfekt! Speciellt i dessa dagar när kostnaden på bränslet varierar så kraftigt Citera
Anders Lindström November 7, 2012 Author Report November 7, 2012 Nu har long blocket kommit! Mumsigt . Nu får jag elda på med garagebygget.... Citera
Per Berglund November 7, 2012 Report November 7, 2012 Ähh va fan sånt där Porr tolererar vi INTE på detta forum!!!Nu utesluter jag dig!! Citera
Anders Lindström November 7, 2012 Author Report November 7, 2012 Ähh va fan sånt där Porr tolererar vi INTE på detta forum!!!Nu utesluter jag dig!! Håller med Per... omoraliskt fina grejjor... Citera
Anders Lindström November 14, 2012 Author Report November 14, 2012 Nu får jag inviga skruvningen i garaget.... Traktorns huvudströmbrytare har pajjat Citera
Lente cmc 2346 November 14, 2012 Report November 14, 2012 Det där kallar jag garage. Så ska det se ut:D Ytan räcker säkert till. Men ta inte in någon skottkärra ,gräsklippare eller annan bråte att trängas med. Men du får nog lägga på ett kol för snön kan komma snart.Hur blir inredningen ? billyft ? Lycka till med bygget . Citera
Recommended Posts