Jump to content

Mach1 rullande projekt


Anders Lindström

Recommended Posts

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag kollade med bilprovningen om jag kunde besikta redan nu (har en 6a i slutsiffra) och fick svaret att om jag besiktar nu måste ändå besikta under ordinare tid som är 1 jan - 31 maj. Sä jag får försöka ta mig till Filipstad å besikta i januari, får hoppas på lite snö... När bilen väl är besiktad kan jag ju byta motorn m m å kan sen köra 3 somrar innan nästa besiktning :P . Får se till att garaget är färdigt senast i januari ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade med bilprovningen om jag kunde besikta redan nu (har en 6a i slutsiffra) och fick svaret att om jag besiktar nu måste ändå besikta under ordinare tid som är 1 jan - 31 maj. Sä jag får försöka ta mig till Filipstad å besikta i januari, får hoppas på lite snö... När bilen väl är besiktad kan jag ju byta motorn m m å kan sen köra 3 somrar innan nästa besiktning :P . Får se till att garaget är färdigt senast i januari ;)

Kan rapportera att Mussen faktiskt går rätt bra i snö!

Har själv plöjt med min 69 i dm tjockt väglag och det var kul

Självklart med bra dubbdäck.

Värmen var väll sisådär. Man såg ut genom framrutan iallafall samt att rimfrosten mellan tårna släppte en smula! ;)

Värre gick det för en bekant som på Nyårsafton skulle blåsa ut sin 67-Shelby

Det slutade med att den lindades runt en lyktstolpe och därefter försvann ur bilregistret! :(

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Kan rapportera att Mussen faktiskt går rätt bra i snö!

Har själv plöjt med min 69 i dm tjockt väglag och det var kul

Självklart med bra dubbdäck.

Värmen var väll sisådär. Man såg ut genom framrutan iallafall samt att rimfrosten mellan tårna släppte en smula! ;)

Värre gick det för en bekant som på Nyårsafton skulle blåsa ut sin 67-Shelby

Det slutade med att den lindades runt en lyktstolpe och därefter försvann ur bilregistret! :(

Per, Man skulle kanske ha sk isdubb (15-20 mm). Grymt fäste, bättre än asfalt! :) . Nu blir det förhoppningsvis bara en vinterresa på 2,5 mil ggr 2 (om det inte blir ombesiktning...) Hur är det med fälgar från Volvo, merca, dom har samma bultmönster eller? Mustangen har väl noll offset? Någon annan bil som har det månne? I registreringen ska bilen ha 205 runt om men det kanske inte är så kinkigt när man kommer med vinterdäck?

Link to comment
Share on other sites

Jag testade fälgarna från 69an och satte dom på 96an (hmm skoj man fick liknande årtal) och det passa nästan för bra.

Så antagligen kan du köpa original 94-2004 snik fälgar på blocket för någon 1000-lapp

http://www.blocket.se/blekinge/Falgar_Mustang_43092912.htm?ca=12&w=3

[ATTACH=CONFIG]22391[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]22390[/ATTACH]

Du får nog hitta nya fälgar till 69an Per... 96an är grymt snygg :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Gött med sprutet! :)

Har du kunskap själv att ställa in det eller kommer du anlita någon som gör det?

Jag pluggar för fullt men Pär på Engine KIT Racing ska hjälpa mig att mappa :) .

Det bir en bensin å en e85 mappning. Det finns otroligt mycket att styra å reglera i 2.0 . Det finns även en selflearning som visst ska funka hyffsat så att man hamnar i rätt härad i a f så kan man finjustera i dynon. Ska bli mycket intressant ;)

Link to comment
Share on other sites

BLir som en modern motor när det är klart! :)

Men varför E85?

Ska du köra med laddning så är det ju lite roligare men annars är det ju bara en massa mer tankande och dubbel service.

Det luktar ju godare :P. e85 tål mer komp och mer tändning och har lite högre octantal (105ish) och om jag får för mig att turboladda i framtiden så är det nog mums :rolleyes: . Med comp ration jag har på 10.5:1 så är det kanske ingen större vinning i effekt men liiite mer hp å vrid kanske eller åtminstone en "kallare" mindre knackvillig motor? Det är nog mest för att prova ut och kanske lära mig nått på kuppen, Per ;)

Att man får tanka lite oftare är helt ok. Kan ju kalla bilen miljöbil :P .

Vill jag köra 95 istället så är den mappningen en knapptryckning ifrån....

Link to comment
Share on other sites

Luktar inget!

Kör Peugeot varje dag med E85 och det är ingen skillnad på effekten men det är billigare totalt fast den drar 1.5 L/mil :P

Körde en turboladdad SAAB 93 i sommras och där fick man +30Hk så där märks det rejält!

Men var nästan irriterande ofta man fick tanka

Komp 10.5:1 kör du på vanlig bensin....På min 69a har motorn 11:1 och klarar sig på bensin men jag kör E85 inför besiktning

Minst 4 L/mil drar Mustangen på E85.

Men att ha möjligheten är ju perfekt!

Speciellt i dessa dagar när kostnaden på bränslet varierar så kraftigt

Link to comment
Share on other sites

Det där kallar jag garage. Så ska det se ut:D Ytan räcker säkert till. Men ta inte in någon skottkärra ,

gräsklippare eller annan bråte att trängas med. Men du får nog lägga på ett kol för snön kan komma snart.

Hur blir inredningen ? billyft ? Lycka till med bygget .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...