Jump to content

Back Kamera


Recommended Posts

Hej

Har kolsvarta rutor i bilen o ser knappt bak.

Nån som kopplat in back kamera till bilen o har en bra ide var det går o sätta den utan det blir fult samt borra hål i karossen?

Har en Pioneer stereo färdig med display så det är bara o koppla in till kontakten för backväxeln (manuel låda)

Reläkoppla för o inte ta ström från backljusen o få problem med styrboxen.

Link to comment
Share on other sites

Den här fyller sin uppgift: http://www.ebay.com/itm/New-Waterproof-E322-Car-Back-Up-Rear-View-Day-Night-Camera-NTSC-628X582-Pixel-/130722127385?forcev4exp=true&forceRpt=true

Ena kabeln på jord, den andra på en som ger ström när backen ligger i.

Osäker på hur det är på Mustangerna om det är digitalt.

Då kan du behöva en sådan här, och den är lite dyrare: http://www.pac-audio.com/productDetails.aspx?ProductId=280

Men kolla om du hittar nån källa som fungerar med backen.

//D

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har kolsvarta rutor i bilen o ser knappt bak.

Nån som kopplat in back kamera till bilen o har en bra ide var det går o sätta den utan det blir fult samt borra hål i karossen?

Har en Pioneer stereo färdig med display så det är bara o koppla in till kontakten för backväxeln (manuel låda)

Reläkoppla för o inte ta ström från backljusen o få problem med styrboxen.

Det finns ett annat sätt: lär dig att backa genom att enbart kika på ytterspeglarna som lastbilsförarna gör. Jag tittar inte ut genom bakrutan när jag backar sen en längre tid tillbaka. :)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett annat sätt: lär dig att backa genom att enbart kika på ytterspeglarna som lastbilsförarna gör. Jag tittar inte ut genom bakrutan när jag backar sen en längre tid tillbaka. :)

Den var BRA Robban. Jag har ABECE-körkort så backa kan jag alldeles utmärkt ;). Kört tung lastbil med tungt släp ett antal år i Marinens tjänst.

Mest för det är ROLIGT, Har en backkamera redan men tackar för tipsen. den e stor som ett chokladägg som de barn får i påskägg.

Inkoppling no problemas, Elektronikingenjör i Marinen och arbetar med Tröghetsnavigeringssytem, elektroniska navigationssystem och självklart jobbat praktiskt ombord ipå Flottans Fartyg i över 20år.

TIPSET OM fusktanklocket var en väldans bra ide. Kollar upp det ;)

Hunnit med en del i livet DVS en riktig gammal Kärring :P

Link to comment
Share on other sites

Så här lade jag den på min-72 delvis gömd. Kanske svårare på en ny bil att gömma den under nånstans. Jag är mycket nöjd med bilden och den underlättar mycket vid backning, då sikten bakåt är obefintlig i Mach-1 an

Köpte på Pixmania för en struntsumma.

post-4470-144839226385_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den var BRA Robban. Jag har ABECE-körkort så backa kan jag alldeles utmärkt ;). Kört tung lastbil med tungt släp ett antal år i Marinens tjänst.

Mest för det är ROLIGT, Har en backkamera redan men tackar för tipsen. den e stor som ett chokladägg som de barn får i påskägg.

Inkoppling no problemas, Elektronikingenjör i Marinen och arbetar med Tröghetsnavigeringssytem, elektroniska navigationssystem och självklart jobbat praktiskt ombord ipå Flottans Fartyg i över 20år.

TIPSET OM fusktanklocket var en väldans bra ide. Kollar upp det ;)

Hunnit med en del i livet DVS en riktig gammal Kärring :P

:clap:.... gott mos. En kärring med skinn på näsan OCH me erfarenhet.

;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...