Patrik Mustang67 November 25, 2012 Report November 25, 2012 Tack per, mycket intressant läsning. Håller nu på att installera skivbromsar med servo och sedan skall kuggstången i. Efter detta skall bilen va mogen för lite mer trim på motor och låda. Citera
Per Berglund November 25, 2012 Report November 25, 2012 Elektroniken ger ju större möjliheterhttp://m.youtube.com/#/watch?v=9OieYllwI00 Citera
pools November 26, 2012 Report November 26, 2012 Erfarenheter med AOD har jag en hel del och med 4R70W endast service mässigt (de går aldrig sönder)Hej Per!Passar den växellådan till en 289:a 66:a? Har en medlem i Västerbotten som villbyta ut sin C4 för att få fler växellägen. (Inte bara därför) Eller rekommenderardu nåt annat?Mvh.P-O Citera
Per Berglund November 26, 2012 Report November 26, 2012 Japp en 4R70w för V6 gör det.men åter igen en AOD är nästan lika bra så länge man inte tänker trimma.En 289 är så klen så AOD duger 100% eftersom det är halva pengen i jämförelse med 4R70wBakom sådan motor märker man bara skillnad på att AOD är lite långsammare på 1an framförallt.AOD har samma utväxling som C4 så där märker man ingen skillnad alls förutom överväxeln såklart.Men vill man ha lite extra "knuff" just i starten så är 4R70w klart piggare samt lite lenare växling över lag.Är det endast cruising gå för AOD!!Valet är egentligen bara hur kräsen man är samt ekonomiskt Citera
pools November 26, 2012 Report November 26, 2012 Det får nog bli en AOD för Staffan då. Ska vidarebefordra ditt svar till honom. Tack för hjälpen!Mvh.P-O Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.