G.Adolf November 19, 2012 Report November 19, 2012 FD. Racebil som ska återställas, kanske inte till 100% orginal men någonstans i närheten. Citera
mhdin November 19, 2012 Report November 19, 2012 Där ser det ut som du har lite o. pyssla med. Vad blir det för motor. Citera
G.Adolf November 20, 2012 Author Report November 20, 2012 Vad det blir för motor har jag väl inte riktigt funderat så mycket på ännu. Någrot förslag? Först ska karossen ihop, ungefär som den var från början sånär som cabbens inre trösklar och frameconnectors, sen har jag funderat lite på att ev. montera McPerson-framvagn men vi får se. Citera
G.Adolf December 15, 2012 Author Report December 15, 2012 Svetsat lite, rambalkarna och golvet uppflyttat 40mm. Nästa steg blir att montera fram och bakvagn Citera
JanneJ December 15, 2012 Report December 15, 2012 Seriöst jobbat! Ser ut som du är lite över amatörnivå McPärson är väl ingen favorit till mig, men det kan finnas fördelar om man jagar plats i motorutrymmet. Citera
1096 December 15, 2012 Report December 15, 2012 Ser då ut att bli lite stadigare än originalet... En komplett framvagn från Fox eller SN95 kanske?Gött jobbat! Citera
G.Adolf December 18, 2012 Author Report December 18, 2012 Janne J. vad har du mot Mc Person ? Vad hade du valt ? Citera
G.Adolf January 16, 2013 Author Report January 16, 2013 Sakta men säkert börjar det faktiskt likna något Citera
Klingan75 January 16, 2013 Report January 16, 2013 Janne J. vad har du mot Mc Person ? Vad hade du valt ?Jag svarar istället. Bygget ser riktigt roligt ut och du behöver ju inte ta hänsyn till original heller. Dubbla a-armar är bäst ur väghållningssynpunkt, det finns en anledning till att det används de flesta sportbilar. McP har sina fördelar och det går bevisligen att köra fort med, ta WRC som exempel. Relativt billigt att tillverka.I framvagnen skulle jag ta en titt på (host, harkel...) Corvette hjulupphängningar. Helt i aluminium så du får låg ofjädrad vikt och det är lätt att få tag i. SFRO kommer tycka att det är OK för Corvetten är ganska tung. En C4 väger in på ca 1600 kg och din bil blir väl lättare än så. Jag säger SFRO för att jag gissar att du ska registrera som ombyggt fordon? Väljer du a-armarna från en C5 så får du riktigt rejäla bromsar också.Ska du köra stal axel bak så är väl 4-link och wattlänk vägen att gå om du inte ska köra på individuell bakvagn... Citera
G.Adolf January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Det kan vara svårt att hitta en 9-tummare i rätt bredd till Mustangen så jag kapade en fullsizeaxel, vilket inte är speciellt svårt egentligen. Axeln behövde kapas 150mm och då kan jag använda den tidigare "korta" drivaxeln som "lång" i fortsättningen och behöver bara korta en drivaxel, men det får jag lämna bort, kostar 700.- Citera
G.Adolf February 17, 2013 Author Report February 17, 2013 Äntligen på hjul, visserligen bara tillfälligt men roligt ändå. Det blir gott om plats i motorrummet. Lite småsaker kvar sen plocka isär allting och skicka på blästring. Mitt andra projekt har efter många timmars riktning och spackling fått grundfärg Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.