November 19, 201212 yr comment_122327 FD. Racebil som ska återställas, kanske inte till 100% orginal men någonstans i närheten.
November 19, 201212 yr comment_122329 Där ser det ut som du har lite o. pyssla med. Vad blir det för motor.
November 20, 201212 yr Author comment_122382 Vad det blir för motor har jag väl inte riktigt funderat så mycket på ännu. Någrot förslag? Först ska karossen ihop, ungefär som den var från början sånär som cabbens inre trösklar och frameconnectors, sen har jag funderat lite på att ev. montera McPerson-framvagn men vi får se.
December 15, 201212 yr Author comment_122823 Svetsat lite, rambalkarna och golvet uppflyttat 40mm. Nästa steg blir att montera fram och bakvagn
December 15, 201212 yr comment_122825 Seriöst jobbat! Ser ut som du är lite över amatörnivå McPärson är väl ingen favorit till mig, men det kan finnas fördelar om man jagar plats i motorutrymmet.
December 15, 201212 yr comment_122826 Ser då ut att bli lite stadigare än originalet... En komplett framvagn från Fox eller SN95 kanske?Gött jobbat!
January 16, 201312 yr comment_123797 Janne J. vad har du mot Mc Person ? Vad hade du valt ?Jag svarar istället. Bygget ser riktigt roligt ut och du behöver ju inte ta hänsyn till original heller. Dubbla a-armar är bäst ur väghållningssynpunkt, det finns en anledning till att det används de flesta sportbilar. McP har sina fördelar och det går bevisligen att köra fort med, ta WRC som exempel. Relativt billigt att tillverka.I framvagnen skulle jag ta en titt på (host, harkel...) Corvette hjulupphängningar. Helt i aluminium så du får låg ofjädrad vikt och det är lätt att få tag i. SFRO kommer tycka att det är OK för Corvetten är ganska tung. En C4 väger in på ca 1600 kg och din bil blir väl lättare än så. Jag säger SFRO för att jag gissar att du ska registrera som ombyggt fordon? Väljer du a-armarna från en C5 så får du riktigt rejäla bromsar också.Ska du köra stal axel bak så är väl 4-link och wattlänk vägen att gå om du inte ska köra på individuell bakvagn...
January 28, 201312 yr Author comment_124083 Det kan vara svårt att hitta en 9-tummare i rätt bredd till Mustangen så jag kapade en fullsizeaxel, vilket inte är speciellt svårt egentligen. Axeln behövde kapas 150mm och då kan jag använda den tidigare "korta" drivaxeln som "lång" i fortsättningen och behöver bara korta en drivaxel, men det får jag lämna bort, kostar 700.-
February 17, 201312 yr Author comment_124648 Äntligen på hjul, visserligen bara tillfälligt men roligt ändå. Det blir gott om plats i motorrummet. Lite småsaker kvar sen plocka isär allting och skicka på blästring. Mitt andra projekt har efter många timmars riktning och spackling fått grundfärg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.