Jump to content

Rostlagning kostnad?


baua

Recommended Posts

Hej alla!

Är ny på detta forum och går i tankarna att inhandla en Mustang fastback från 65.

Undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på vad det skulle kosta att lägga in ett nytt golv i skuffen, samt byta ut plåtarna på bilderna jag skickar med i tråden. Tacksam för svar. Om det finns någon iSthlmsområdet som arbetar med att rostlaga och lacka gamla mussar skulle jag bli glad om Ni kunde hjälpa mi med ett mellan tumme och pekfingerpris. Det verkar som att det är rumpan på bilen som fått smisk, är det vanligt hos Mustang?:D

Mvh

Magnus

post-7631-144839231811_thumb.jpg

post-7631-144839231819_thumb.jpg

post-7631-144839231828_thumb.jpg

post-7631-144839231836_thumb.jpg

post-7631-144839231845_thumb.jpg

post-7631-144839231854_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kan inte tyvärr inte ge dig tips om nån som kan laga rost i Stockholms trakten. Men det finns säkert jätte många duktiga, å säkert med mkt olika priser...

Men nått som är väldigt troligt är att det finns oftast mer rost än den man ser... Så bli inte överraskad om det dyker upp mer rost, var förberedd på det.

Ekonomi plåt finns det gott om, så det är det inga problem med.

Fin bil, och kommer säkert bli ännu finare!!

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

Tack för svar. Jag har inte köpt bilen ännu utan håller på att förhandla om priset.

Tog in en Charger 2008 och den hade också en del skavanker i rumpan. Vad jag lärt mig är att använda varenda prutad dollar som en reparationsfond till bilen. Har lusläst många sajter som säljer beggade jänkare och utbudet känns faktiskt bättre än på länge samtidigt som priserna på bilarna har stabiliserat sig på en lägre nivå än 2008 då jag importerade min 70 Charger. Det ekonomiska läget för svensson amerikanen är fortsatt jobbig, så efter att ha varit svåra att massera på priset verkar det som dom mjuknat en del. Jag kommer att anlita en inspektör för att titta på bilen när vi kommit överens om priset.

Självklart får man räkna med en del överraskningar, men det gäller att minimera dom.:D

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Ser ju inte så farligt ut, men det är svårt att säja exakt förrän man har fått rent (vet att det var nån här på forumet som hade bytt ut golv och balkar hos en firma i Stockholm men kommer inte ihåg vilken det var)

Link to comment
Share on other sites

Hej Magnus, har en -68'a cab som har en del rost under, svårt att se på dina bilder hur bakre balkarna ser ut, på min var dom riktigt murkna. Jag lämnade in till en kille i Jakobsberg i Järfälla som bytte båda, bakre halvmetern. Jag köpte balkbitarna från VP då han tyckte det var enklare än att bocka dom, dom är dubbelkrökta. Han bytte också bagagegolvet ovanpå balkarna och kanten ner mot tanken på båda sidor. Hela jobbet gick på 11000:- inklusive rostskydd. Vad jag kan se gjorde han ett mycket bra jobb.

Peter på B.G Bilplåtslageri AB

/Tomas

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...