Dirty Dick December 17, 2012 Report December 17, 2012 HejDet verkar vara en sån där skit dag idag då allt går fel,försöker få på gummislangar men det är fruktansvärt trångt, kämpar med tång tills jagsåg att röret böjde sig o klämdes åt på mitten.Jag undrar, finns det något medel man kan använda för extremt trånga slangar så deglider på lättare ?Måtten jag har på slangarna är de rätta.MVH / Dick Citera
CMC-49 December 17, 2012 Report December 17, 2012 Vi rörläggare använder sig av något som heter glidex finns i spray och klet.. funkar till det mesta. Citera
Milner December 17, 2012 Report December 17, 2012 Vi använder Vaselin på jobbet när vi ska dra slangar i trånga utrymmen. Funkar bra, finns på Apoteket. Citera
Dirty Dick December 17, 2012 Author Report December 17, 2012 måste jag prova...tack för era tipps Citera
lunben03 December 17, 2012 Report December 17, 2012 Jag brukar ta en tång av lämplig storlek, sidavbitare brukar funka, stoppa i båda käftarna och dra ut skänklarna så spänner du ut slangen, håll så en liten stund. Trä på slangen ganska omgående. Brukar funka.Naturligtvis kan ju nån form av glidmedel hjälpa. Ludde Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 17, 2012 Report December 17, 2012 Hej.Billigt och bra när det gäller att få på slangar är att använda tvållösning pumpmodelleller bilschampo outspädd.En liten klick oblandad på fingertoppen, plutta på lite med fingret, det fungerar alltidoch finns alltid tillhands hemma;). Citera
Dirty Dick December 18, 2012 Author Report December 18, 2012 tackhärligt att få såna billiga o enkla tips, små skit saker kan lätt bli stora skit saker om man inte får de rätta tippsen Citera
Per Berglund December 18, 2012 Report December 18, 2012 VärmepistolGör att slangen vidgas en aning samt blir mer flexibel.När den svalnar nyper den åt.Värm varsamt Citera
Recommended Posts