Jump to content

The Beast is back


Andrew

Recommended Posts

Kämpar på!! det var så jäkla gott å varmköra nackhåren stog rätt ut hela tiden.

Nu är det bara att ligga i och få dit resten, ligger rätt bra i tid för att få ut den till sommarvärmen kommer....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så där ja nu har jag fått bilen framvagnsinställd och besiktad med berömm, nu är det bara lite små justeringar så är det bara vänta på sommaren. Kommer bli mycket körande i år härligt.........

Link to comment
Share on other sites

Japp det lär vi göra kommer bli en fet bensin räkning i sommar 4år utan Felicia sätter sina spår....... Åh motorn måste köras in den e ju ny....Ska bara lyfta upp bilen och kontroll dra allt sen ska här burnas däcken e som bakelit

Link to comment
Share on other sites

Kan verkligen rekommendera Professional-Products insprutning funkar kanon och blir bara bättre när man kör. Den är helt självlärande och bilen får en så härlig körbarhet fast att den är hyfsat brutal........

Link to comment
Share on other sites

Kan verkligen rekommendera Professional-Products insprutning funkar kanon och blir bara bättre när man kör. Den är helt självlärande och bilen får en så härlig körbarhet fast att den är hyfsat brutal........

Härligt Andrew!

Insprutning känns som vägen att gå!

/Anders ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är bara åh höra av dig, du är välkommen när som helst.Ska tvätta den i veckan och "putsa" lite skämt och sido, den är färdig ska bara ut och provköra den med överväxeln och se hur det bidde. Har tillbringat helgen med att köra med mussen och justerat in rutor och så börjar kännas riktigt roligt. Men få nog vara försiktigare med gasen när jag växlat upp till tvåan och mufflar på så släpper det hejd löst...... Blev inte så stor skillnad med E85 kunde inte sprutet skicka på tillräckligt med soppa?

Link to comment
Share on other sites

Om du menar soppan så har jag dragit en halv tum alu ledning exakt som originalet, Sen en tre åtta retur spegelvänt som originalet på passagerare sidan

Funkar kanon kan vara bra att ha ordentliga dimensioner så at inte ledningen funkar som ett munstycke.....

Link to comment
Share on other sites

Snygg dekal :cool:

Åkte runt med såna på min Scorpio en gång i tiden, många som tittade en extra gång men nästan ingen som kommenterade

Tack

Har blivit hotad några ggr för denna oskyldiga dekal att dom ska ta bort den med kofångaren på sin Volvo 240. Kan dom ha menat att dom skulle köra in i röven månntro

Link to comment
Share on other sites

Halvtum, jo jag tackar jag ;-). Hade funderingar på att dra en 3/8 parallellt med originalet och använda den gamla som retur, men det kan ju vara en tanke med att dra den identiskt fast på motsatt sida

Sent from my bongo-trumma

Link to comment
Share on other sites

Tar du en halv tum så får du lite bränsle reserv. Summitracing har fina ledningar som var kanon att böja sen har jag använt en krympslang med lim på utsatta ställen och där röret går igenom torq boxen.

Link to comment
Share on other sites

Om du menar soppan så har jag dragit en halv tum alu ledning exakt som originalet, Sen en tre åtta retur spegelvänt som originalet på passagerare sidan

Funkar kanon kan vara bra att ha ordentliga dimensioner så at inte ledningen funkar som ett munstycke.....

Det var en härlig dimensionering!

Jag kopierar den ;)

Link to comment
Share on other sites

Bara gört . hur mycket har du kvar på din ?.

Själv är det sortering och justering. Tog hela dagen till att justera in rutorna, fick faktiskt bort det mesta kan väl inte kräva att det ska va helt tyst i 180..... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...