1096 January 29, 2013 Report January 29, 2013 Fanns en 87-89 på blocket för skrotning förra veckan. Knölig som satan men tyckte rutorna satt i. Citera
mogge January 29, 2013 Report January 29, 2013 Är det sant!? Det kvittar i princip hur lister osv runtomkring ser ut, bara glaset är helt!Det är bara att komma hämta, finns i Sthlm Västberga/ Morgan 0705610647 Citera
andreasgustavsson January 29, 2013 Author Report January 29, 2013 Du är min räddare i nöden! Vad vill du ha för den?Jag ska kolla när jag kan komma upp, bor 20 mil ifrån dig.. Men det ska gå att lösa nån dag här framöver Citera
mogge January 29, 2013 Report January 29, 2013 Du är min räddare i nöden! Vad vill du ha för den?Jag ska kolla när jag kan komma upp, bor 20 mil ifrån dig.. Men det ska gå att lösa nån dag här framöver Kostar gratis... Vart bor du? Citera
andreasgustavsson January 29, 2013 Author Report January 29, 2013 Det var mycket hyggligt!Jag bor strax under linköping, åtvidaberg heter det. Citera
andreasgustavsson February 19, 2013 Author Report February 19, 2013 Idag ska farmin upp till stockholm en sväng! Finns det möjlighet att han kan titta förbi runt 17-18? Citera
andreasgustavsson February 21, 2013 Author Report February 21, 2013 Får börja med att tacka Mogge här på forumet för kvartsrutan, ett jättetack!Sedan har det varit lite dåligt med aktivitet i garaget på senaste tiden, dock blev det ett ryck idag!Skrapade ur den sista asfaltsmattan och tog mig själv i kragen och rev ur instrumentbrädan för kommande burbygge. Funderar på att lämna iväg den på flockning innan den ska dit igen. Har även hittat en enligt mitt tycke en trevlig färgkombo på en driftingbil.Planen är att bilen ska folieras i denna stilen. Citera
andreasgustavsson February 27, 2013 Author Report February 27, 2013 Smågrejade lite ikväll, rev bort stötdämpare, fjädrar, länkarmar mmGammal junk, ska bli gött med en ordentligt motortvätt och lite nya prylar sen Då gamla ägaren hade tejpat för den trasiga rutan med silvertejp så blev det inte vidare vacker när jag rev bort den. Klarlacken hängde med! Då bilen så småningom ska folieras så vill jag inte att kanterna mellan basen och klarlacken ska synas, så det fick bli lite spackel.Säljer iväg dom gamla fälgarna som sitter på bilen. Asa Revolution 4/108 med 225/40 R18 däck. En fälg har några skrap dom andra är felfria. Skicka PM om intresse finns! Citera
1096 February 27, 2013 Report February 27, 2013 Gött att det rullar på!Men som det skrevs här tidigare i tråden - glöm inte uppgradera motorn Ventiler och fjädrar och när du ändå är där så rensa ur topparna ordentligt... det gör underverk. Lite bättre bultar här o var är heller aldrig fel.Mvh, Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Man kan väl säga att detta med projekttråden har kommit av sig.. Men nu ska vi ta tag i det! Ni kan också följa oss på www.facebook.com/teamdriftit och på instagram under teamdriftitBilen har under sommaren fungerat bra bara lite småstrul med värmen, underdimensionerat kyl!Vi har tyvär åkt utan kompressor då vi saknat större spridare.. så vill någon sponsra med 300-400cc spridare så är det fritt fram! Vi har också sålt av med våran biltransportkärra och införskaffat en volkswagen lt31 som nu byggs om till biltransport. Både Mustangen och LT31an kommer att folieras av www.s-w-a-t.se.. Men layouten blir en hemlis änsålänge! Slänger upp en bildbomb från sommaren!Ja fick som sagt hem lite grejer då.. Blev vatten och bröd i ett ex antal veckor, men fräna grejer till bilen ja det ska man tydligen ha! Tog och krängde på lite däck för att kunna reta upp befolkningen i byn med diverse otuckt om nätterna. Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Monterade ett E-lock kit från Team Pony Drift för att kunna framföra min kära räcerbil mer på tvären än rakt fram..Monterade också en liten stressfläkt som ska vara god för 700 kusar.. Men detta resulterade endast i elände och misär då avsaknade av bränsle var ett faktum! Jävla jänkare till å kalla det bolt on..Slet ut skitbilen en stund i hopp om att man skulle få åka lite.. Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Blev en snabb makeover på skrället. Fick nått tjall med bränslepumpen. Måttligt irriterad åkte tankjäveln ner och en ny walbro monterades Sen fick han stå och skämmas ett tag. Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Under tiden samlade jag på mig lite däck.Köpte mera fräna prylar..Plockade fram en logga! 1 Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Och sladdade sedan en hel fredag på Mantorp för att konstatera att kylet inte räcker till.. Så nu är det en mishimoto kylare påväg hem, ny vattenpump och termostat monterat och en egentillverkad fan shroud ska så småningom bökas ner i motorutrymmet..Tack vare ökad spårvidd på bilen så fick den inte längre plats på min biltransportkärra. Så denna såldes till en glad prick från.... PITEÅ, ja det är ju bara 107 mil härifrån, ENKELRESA.Hursom så åkte jag samma kväll upp till våran kära huvudstad och handlade ett nytt projekt.Volkswagen LT31 1996 i sina bästa år!Rev genast bort flaket och beställde stål. Nya flaket kommer ha en längd på 4,8 meter med stål som är 40*60*2mm. Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Tog och lagade upp lite rost och jaa här är jag nu. Ikväll ska jag slipa klart hytten och så småningom få på lite färg på eländet. Denna ska alltså ta oss Sverige runt kommande sommar, får huvudvärk bara jag tänker på det.. Citera
andreasgustavsson August 27, 2013 Author Report August 27, 2013 Har tidigare köpt ett par länkarmar och styrstagsförlängare utav Team Pony Drift för att få lite mera styrvinkel då denna är helt kass original. Har kört några tillfällen med detta och det blev mycket bättre. Dock rekomenderar dom att korta örat till styrstaget på spindeln 3cm för extra styrvinkel. Gav mig på detta igår och jävlar vilken skillnad det blev! Ett stycke punktad. Numero 1 färdigNumero 2 påbörjadOch slutresultat Citera
1096 August 28, 2013 Report August 28, 2013 E-Lock är inte så dumt trots allt.... Kul o se att tråden är igång igen! Jag kör 42lbs spridare på min och för mig det blir 440cc eller nåt... funkar fint med 10psi ladd och lite annat... Glöm inte att det inte funkar att köra så här stort utan att moddar datorn... det kommer garanterat sura ner sig i kallstarten om du inte ändrar pulsvidderna så de motsvarar de större spridarna. Nu är det väl dock inte många som ändrar sina EEC-IV när det finns så många fina sprut att tillgå... till o med en envis fan som jag kommer byta till nåt annat nu... Kör hårt! Citera
andreasgustavsson August 29, 2013 Author Report August 29, 2013 Nej E-locken funkar riktigt bra nu! Jag tänkte försöka få spridarna att lira skapligt utan att modda boxen, får försöka leana ut dom med tändningen istället.. (Vid full last då såklart) Sen får jag skylla mig själv att han lär bli orolig på tomgången tills att jag skaffat annat sprut eller chip ;DDu är inte sugen på att hjälpa oss att bygga en maskin vid sidan av john? Är sugen på en förgasarhistoria.. 351 block kanske.. 400-440hp.. Citera
andreasgustavsson August 29, 2013 Author Report August 29, 2013 Dax att köra Görndal Driftbash Mayhem i helgen så jag satte igång ordentligt och började med att gräva fram dom gamla originalfälgarna.. Slängde iväg skiten på pulverlack hos www.ytplast.se och några dagar senare monterades lite sladdäck!Behöver ni hjälp med bläster och lack så hojta till. 4st fälgar ligger på 600kr för bläster/pulverlack.I samma veva anlände det mera speedparts i form av en Mishimoto kylare.Beställde två stycken fläktar från sponsorn KL Racing och tillverkade en egen fan shroud i 2mm alu. Citera
andreasgustavsson August 29, 2013 Author Report August 29, 2013 I med bröten i bilen..Fick lite shoppingspree och beställde mer fräna prylar som dök upp några dagar senare.Först ut...8st 36 lbs spridare 2st EVO HD Actionkameror från www.Albecom.se. Sanslöst bra bild och mycket billigare än gopro! Även mindre och smidigare!Behöve ha en brytarpanel till pumpar/fläktar. Bockade en i 2mm alu och monterade i taket över stolen. Citera
andreasgustavsson August 29, 2013 Author Report August 29, 2013 Sen var det dax för lackering utav LT31an. Gjorde detta utomhus med Tikkurila 2k industrilack vilket dom använder till båtar, helikoptrar och annat.Blev väl så bra det kunde bli med dom förutsättningar jag hade. Började med att lägga några lager slipgrund.Och därefter bas.Tänkte ta och plastidippa plastdetaljerna och kofångaren svart. Sedan blir flaket svetsat i 60*40*2mm stål och behandlat med Tikkurila 2k svart epoxyfärg. Fälgarna kommer åka in på pulverlack och slutligen kommer vi montera luftfjädring bak från www.gotrading.se.Blir 2st 2600Lbs bälgar, kompressor samt tank med två extra uttag för vanlig tryckluftsslang. Kommer då att montera två st 3/8 slangvindor under flaket så att man kan ha med sig muttersmack! Citera
andreasgustavsson September 2, 2013 Author Report September 2, 2013 Hemkommen från en helg på Gröndals Motorstadion. Driftbash Mayhem var eventet som jag måste säga blev väldigt lyckat. Trots problem med att bilen går varm vid full last så körde vi väldigt mycket lördag/söndag. Misstänker en blockpackning då kylare, termostat och vattenpump är helt nytt. Europas största vinge? Citera
andreasgustavsson September 2, 2013 Author Report September 2, 2013 Lite battlescars hör ju till!Lagom touch av en clippingpoint? Citera
bj0rne September 4, 2013 Report September 4, 2013 En fråga från en i sammanhanget okunnig... svetsade styrarmar... är det olämpligt på en gatbil?Skälet att jag frågar är att jag kör med modern kuggstång på min 66'a och har en minst sagt tråkig svängradie, kortade styrarmar skulle lös det problemet samtidigt som det troligen skulle snabba upp styrningen lite.Vad säger ni som är mer erfarna om att korta/svetsa styrarmarna? Citera
supersnake September 4, 2013 Report September 4, 2013 Om svetsningen görs rätt så håller det säkert.... med det sagt anser jag att det finns för mycket som kan gå fel för att man ska ge sig på en liknande lösning på en bil man ska köra med i trafik.Det är lite tråkigt om en svets ger sig efter några år pga. försvagningar i material m.m. Genom att svetsa en styrarm så bryter du den homogena konstruktion som den har för att garantera hållbarhet över tid mot vibrationer och stor belastning.Jag anser att det är för stora risker att ta mot att få lite bättre svängradie och snabbare styrning. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.