peckapecan January 28, 2013 Report January 28, 2013 Är sidan nere ?Går att bläddra mellan olika directorys men nerladdningen verkar inte fungera, fasiken jag som vill ladda nerför framtida bruk.. Citera
Per Berglund January 28, 2013 Report January 28, 2013 Jo funkar men Ford ändrar ju hela tiden på hemsidanGå till http://owner.ford.comLängst ner på sidan ser det just nu ut som på bilden nedan....En länk ingen ide lägga Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Hmm får fram ägarmanualen,,men det fanns ju mycket mer på http://iihs.net/fsm/?dir=40 , typ hur man plockar isär/ihop olika prylar, elcheman etc[TABLE][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD] [/TD][TD] [/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE] Citera
Daniel Strand January 28, 2013 Report January 28, 2013 (redigerad) Hmm får fram ägarmanualen,,men det fanns ju mycket mer på http://iihs.net/fsm/?dir=40 , typ hur man plockar isär/ihop olika prylar, elcheman etc[TABLE][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][TR][TD][/TD][TD][/TD][/TR][/TABLE]iihs.net/fms fungerar. Det fungerar även att spara pdf:erna genom att högerklicka och välja spara. Har själv sparat hela arkivet och bränt på en dvd för framtida behov. Vet inte om denna sidan ändrar sig så mycket, bra start iallafall./Daniel Ändrade %s av %s (%s) Fixade så länken fungerar. Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Länken fungerar inte , blir http 404Skit samma fick min Ford Factory Service DVD på posten idag Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Länken funkar som sagt men det går fanimej inte ta ner pdf filerna, "spara mål som", fsm men det blir bara htm format, alltså ingen fil. Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Börjar undra om jag saknar nåt plugin eller något?,,,,stora rutan i mitten är helt grå med ett rött kryss i övre vänstra hörnet. Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Löst det nu,,,,sidan fungerar inte med 64 bitars webläsare Citera
peckapecan January 28, 2013 Author Report January 28, 2013 Funkar endast skriva ut dokumenten, använder nyaste Acrobat,,konstigt finns inget spara vid högerklick Citera
Daniel Strand January 28, 2013 Report January 28, 2013 Jag högerklickar på pdf-sidan, alltså workshop manualen, inte på länken. Då kan man välja "spara som". Dock får man skriva in eget filnamn. Citera
Daniel Strand January 29, 2013 Report January 29, 2013 Vad använder du för PDF program?Jag använder adobe reader. Dock så använder jag Chrome istället för Explorer. Det enda sättet jag har hittat i explorer är som du säger att skriva ut, och då kan man skapa en pdf om man har t.ex. PDF creator installerat (gratis pdf skrivare. Hämta här).Annars skulle jag föreslå att du installerar Google Chrome. Tar bara några minuter och är även det gratis (Hämta här).Jag kan kolla om jag kan lägga ut hela manualen för nerladdning. Finns det intresse för detta? Citera
peckapecan January 29, 2013 Author Report January 29, 2013 Skulle vara fint få tag i dessa manualer via forumet.Samt om det är någon som är intresserad av Ford Factory Service DVD´n, så kan jag fixa en skiva, enklast vore väl om man hittade nåt gratisutrymme eller nåt så man kan ladda upp Iso´nDen täcker en massa olika Fordbilar men endast Musse av årgångarna 99,04,05,06 har jag för mig Citera
Matte_M January 29, 2013 Report January 29, 2013 Jag använder adobe reader. Dock så använder jag Chrome istället för Explorer. Det enda sättet jag har hittat i explorer är som du säger att skriva ut, och då kan man skapa en pdf om man har t.ex. PDF creator installerat (gratis pdf skrivare. Hämta här).Annars skulle jag föreslå att du installerar Google Chrome. Tar bara några minuter och är även det gratis (Hämta här).Jag kan kolla om jag kan lägga ut hela manualen för nerladdning. Finns det intresse för detta?Jag tycker det skulle vara bra att kunna ladda ner hela manualen i ett svep.//Matte Citera
mhdin January 29, 2013 Report January 29, 2013 Ett litet inlägg, har själv haft massa problem med explorer o. pdf filer, kör firefox eller chrome så funkar det. Citera
Daniel Strand January 29, 2013 Report January 29, 2013 Jag har några filer som inte går att läsa pga läsfel från cd:n som jag sparat det på. Ska fixa dessa så allt blir ok. Tankar sedan upp detta på något lämpligt ställe som alla kommer åt. Fixar detta förhoppningsvis under morgondagen.Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
peckapecan January 29, 2013 Author Report January 29, 2013 Fått hem en hel del nu,,men shit vilken tid det tar och massor är kvar.Undra om det går ta ner via ftp?, då skulle det inte varaa några problem Citera
Daniel Strand January 30, 2013 Report January 30, 2013 Nu finns allt från http://iihs.net/fsm/?dir=0 för 2005-2010, plus lite annat smått och gott som jag samlat på mig under åren, att ladda ner på en gång. En del är inte riktigt sorterat, men det mesta är uppstrukturerat.Hämta .zip filen här 244MB.(Högerklicka och välj "spara länk som")Hoppas att det uppskattas för det har tagit mig många timmar att spara allt. /Daniel Citera
Recommended Posts