storhamn February 20, 2013 Report February 20, 2013 Jag har en 302 motor..som jag tängt montera i bilen..? Men nu så har jag börjat fundera å göra nått annorlunda...Har hållit på med bmw 4 or å turbo.. Hur skulle det va om mna lägger i en bmw 6 med turbo .. i mustangen..?lätt å få tag i motorer å lådor som håller för 400-1000 hk... å till billigare peng.. Bilen ser väldigt orginal ut men den kommer alldrig å bli sig lik som den rullade ut ur fabrik,,,,,,sen så är alla mussar så lika å tråkiga? Citera
Anders Lindström February 20, 2013 Report February 20, 2013 Jag har en 302 motor..som jag tängt montera i bilen..? Men nu så har jag börjat fundera å göra nått annorlunda...Har hållit på med bmw 4 or å turbo.. Hur skulle det va om mna lägger i en bmw 6 med turbo .. i mustangen..?lätt å få tag i motorer å lådor som håller för 400-1000 hk... å till billigare peng.. Bilen ser väldigt orginal ut men den kommer alldrig å bli sig lik som den rullade ut ur fabrik,,,,,,sen så är alla mussar så lika å tråkiga?Kan bli en kul bil . Dom plockar ju ut gräsligt mycket effekt ur dom där turbo 6orna. Frågan är om orginal väghållning, bromsar m m hänger med... Du kanske ska ta framvagn å bakvagn från en BMV åxå Citera
storhamn February 20, 2013 Author Report February 20, 2013 Kan bli en kul bil . Dom plockar ju ut gräsligt mycket effekt ur dom där turbo 6orna. Frågan är om orginal väghållning, bromsar m m hänger med... Du kanske ska ta framvagn å bakvagn från en BMV åxå framvagn å bakvagn är helt renoverade..bara å bestämma stötdämpar val fram å bak...en 6 med en turbo på en 400-600 hk körbar ..skulle nog funka. Citera
storhamn February 22, 2013 Author Report February 22, 2013 ja...har en gammal bmw e12 med etanolturbo... det är ju inte som en mach1 kaross..... Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 24, 2013 Report February 24, 2013 Hej.Jag vill egenligen bara skydda Mustangen från att bli förstörd, att stoppa i en annan drivlina än vadsom är rätt för biltypen är bara dumt:roll:.Dom som är proffs på detta bor på Kuba och har också en anledning till att göra konvertering:(, jagtycker du skall försöka göra ett vettigt beslut och sätta i en motor som passar för tiden då Mustangentillverkades. Citera
Johan HT-66 February 25, 2013 Report February 25, 2013 Kan nog bara hålla med Lars.Inget fel på BMW motorer, så länge de sitter i en BMW.Å en Mach 1 utan V8, vet jag inte vad man ska kalla för längre.Mvh Johan Citera
Stefan Johansson February 25, 2013 Report February 25, 2013 Så länge man inte kapar sönder en Shelby eller Boss är det fritt fram att göra vad man vill Om man ska mötas på mitten får det bli en V8 med turbo iaf Citera
Johan HT-66 February 25, 2013 Report February 25, 2013 Visst får man göra som man vill. V8 med turbo, lätt ju bra Citera
JohnRB February 25, 2013 Report February 25, 2013 http://www.shelbyforum.se/viewtopic.php?f=31&t=490 Citera
storhamn February 25, 2013 Author Report February 25, 2013 nja man behöver ju inte förstöra en bilen för att man monterar en annan maskin..? få se vad det blir när man sätter igång.. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.