Jump to content

Ny musikspelare


NackaBosse

Recommended Posts

Har idag en retroradio i min Mustang av 1970 års modell. Skulle vilja ha en likaledes men med möjlighet att även spela CD-skivor och MP3-filer med USB-uttag på fronten som passar i samma urtag. Några tips, tack?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips är att behålla den du har och montera en modern rackare dolt. Använder en IR förlängare för att kunna manövrera min stereo med fjärrkontroll. Själv använder jag bluetooth och Spotify när jag vill lyssna på något annat än radion så jag har inte dragit fram någon anslutning för USB, men det är ju i princip bara en sladd så det är knappast något problem. För CD så blir det till att hantera det är du monterat stereon :)

Ingen aning hur det ser ut idag, men när jag gjorde det så tyckte jag att retromodellerna var väldigt överprisade jämfört en ordinär bilstereo.

Link to comment
Share on other sites

Har det jag vill ha, har retrolook samt ett mycket bra pris dessutom. Insåg under letandets gång att en radio med inbyggd CD-spelare i fronten aldrig skulle passa i originalhålet. CD-skivan har för stor diameter för att detta skall gå, så det blir till att såga upp hålet i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Har det jag vill ha, har retrolook samt ett mycket bra pris dessutom. Insåg under letandets gång att en radio med inbyggd CD-spelare i fronten aldrig skulle passa i originalhålet. CD-skivan har för stor diameter för att detta skall gå, så det blir till att såga upp hålet i alla fall.

Den kan jag rekommendera! Har den i min 06a. Är jätte nöjd med den

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Den kan jag rekommendera! Har den i min 06a. Är jätte nöjd med den

Har fått hem radion men ännu ej monterat den. Håller på att ladda ett USB-minne med musik. Vet du eller någon om radion stöder en katalogstruktur på USB-minnet eller måste alla musikfilerna ligga på rad?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kom äntligen till skott idag och skulle montera radion. Att börja såga i panelen kändes inte lockande. Letade ett tag på nätet och fann att det fanns ju paneler till 70:an, som passar en radio med DIN-storlek i öppningen. Kostar visserligen nästan lika mycket som radion, men det blir nog snyggast så. Nu blir det att vänta ett tag men NPD brukar vara snabba. http://www.npdlink.com/store/index.php?p=catalog&mode=newsearch&search_str=18842-2F

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Äntligen kom panelen från NPD efter att ha valsat runt först till Tyskland sedan till Järfälla i Sverige sen tillbaks till Tyskland igen, vidare till Danmark och slutligen till UPS depå i Järfälla ännu en gång med leverans hem till mig. Givetvis blev det montering på en gång. Den gamla radion och panelen lägger jag ut till försäljning på forumet. Tar även med den till Norrtälje på lördag om det är någon som är intresserad.

post-5833-144839327763_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Snyggt!

jag gjorde en annan lösning på min 68:a satte in en ny radio + CD o drog nya kablar så ligger originalet i garaget om jag skulle vilja sätta den på plats så tar det bara 30 min.kablarna till den gamla ligger gömda.

Men enligt mig så behöver inte radion se eller vara retro, är det inte original så är det det inte?

((Så då kan man ha va skit man vill ha.))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

När jag var på Gotland i somras fick jag inte in radio Gotland som sände på FM 101,2. Fick då höra att en radio köpt i USA bara tar udda decimaler på FM-bandet, alltså 1,3,5,7 och 9. I Stockholm är det inga problem då jag oftast lyssnar på radio Stockholm på 103,3.

Det verkar stämma för gör jag en manuell sökning så hoppar den över de jämna decimalerna. Skumt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...