jan lj March 26, 2013 Report March 26, 2013 Tog in en 2010 GT i fjol. Min första musse så jag är novis. Nu när det snart är dags att plocka fram den (om snön kan försvinna någon gång. Snö i Malmö i slutet på mars, det FINNS inte) drar jag mig till minnes att jag förra säsongen var irriterad över att radion bara sökte på udda tiondelar på FM-bandet. Dvs kan ej lyssna på 98,0, endast 98,1. Är detta normalt? något man kan justera? Citera
Conny T March 26, 2013 Report March 26, 2013 Hallå, Det stämmer att att endast "halva" skalan fungerar så kör dom i USA. Detta innebär att exempelvis 98,0 inte går att få in, har samma problem själv även jag tog in min bil i fjol. Grufman i Stockholm kan tydligtvis programera om radion så att den funkar här hemma för en tusenlapp, men det är en lån resa om du "bara" behöver fixa radion. Det finns flera musse ägare som byter ut originalradion mot andra som funkar här. Citera
RoTe March 26, 2013 Report March 26, 2013 I USA används bara udda frekvenser. Själv har jag dock inget problem med det eftersom jag aldrig lyssnar på FM radio. Finns liksom inget av värde där. Citera
jan lj March 27, 2013 Author Report March 27, 2013 Hallå, Det stämmer att att endast "halva" skalan fungerar så kör dom i USA. Detta innebär att exempelvis 98,0 inte går att få in, har samma problem själv även jag tog in min bil i fjol. Grufman i Stockholm kan tydligtvis programera om radion så att den funkar här hemma för en tusenlapp, men det är en lån resa om du "bara" behöver fixa radion. Det finns flera musse ägare som byter ut originalradion mot andra som funkar här.Anade att det var så. Finns det någon som känner till någon i södra Sverige som kan fixa detta? Citera
Janne H March 27, 2013 Report March 27, 2013 HejVad jag vet är det bara Grufman som kan fixa detta.Han gjorde om min när jag var i Stockholm i somras.Janne H Citera
lasse.carina March 27, 2013 Report March 27, 2013 http://www.klelektronik.se/default.asp?show=kontaktKolla med KL i Hörby dom löser dom flesta problem. Citera
Conny T March 27, 2013 Report March 27, 2013 Kanon tackar för tipset, jag gillar att lyssna på radio när jag kör bil blir lite långt till Stockholm för att endast fixa radion så jag tänker kolla med Hörby. Mail skickat till dom återkommer när dom svarat! Citera
RoTe March 27, 2013 Report March 27, 2013 Kanon tackar för tipset, jag gillar att lyssna på radio när jag kör bil blir lite långt till Stockholm för att endast fixa radion så jag tänker kolla med Hörby. Mail skickat till dom återkommer när dom svarat!Är väl enklare att koppla mobiltelefonen till AUX och lyssna på webbradio? Citera
Conny T March 29, 2013 Report March 29, 2013 Själv samlar jag på skivor och har ett par tusen CD allt från 50 tals blues till soul från mitten av 70 talet men gillar ändå radio skval under bilkörning. Jag fick svar från KL i Hörby och tyvärr var det inget dom kunde fixa. Det borde gå att köra via aux och lyssna på radio via mobilen förutsatt att mobilen har FM radio men det blir joxigare dessutom tillhör jag dom som tycker att alla funktioner ska fungera i e bil. Citera
Janne H March 29, 2013 Report March 29, 2013 Hejlösningen kanske kommer när Ford tar in mustangen nästa år, och att shaker sitter i den.Då omprogramering görs via diagnos uttaget i bilen.Janne H Citera
RoTe March 29, 2013 Report March 29, 2013 Det borde gå att köra via aux och lyssna på radio via mobilen förutsatt att mobilen har FM radio men det blir joxigare dessutom tillhör jag dom som tycker att alla funktioner ska fungera i e bil.Men varför FM radio? Man kan ju lyssna på samma sak på webben. För mig som gillar rock finns det exakt ingen radiokanal att lyssna på sedan bandit och rockklassiker slutade sändas här. Därför lyssnar jag inte på en sekund FM radio längre. Jag har en app som heter TuneIn och där finns roliga radiokanaler från hela världen. Sveriges Radio har en egen app där man kan lyssna på alla kanaler, inkl de lokala P4 kanalerna. Citera
CMC-49 March 30, 2013 Report March 30, 2013 APPen Radioplay prova den :-)Men varför FM radio? Man kan ju lyssna på samma sak på webben. För mig som gillar rock finns det exakt ingen radiokanal att lyssna på sedan bandit och rockklassiker slutade sändas här. Därför lyssnar jag inte på en sekund FM radio längre. Jag har en app som heter TuneIn och där finns roliga radiokanaler från hela världen. Sveriges Radio har en egen app där man kan lyssna på alla kanaler, inkl de lokala P4 kanalerna. Citera
RoTe April 1, 2013 Report April 1, 2013 APPen Radioplay prova den :-)Redan testat och den fungerar skräp. Samma kanaler finns även i TuneIn så jag slipper använda Radioplay. Citera
Recommended Posts