Jump to content

Recommended Posts

Jag håller på att kolla lite på att sätta i en 6 växlad låda i min Mustang!

Om jag får tag i en 6 Växlad låda från en ny Mustang, vad behöver jag då göra för att få den att passa på min 351 Clevland motor?

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på att kolla lite på att sätta i en 6 växlad låda i min Mustang!

Om jag får tag i en 6 Växlad låda från en ny Mustang, vad behöver jag då göra för att få den att passa på min 351 Clevland motor?

Hej det är jag som monterat 6 pet i bilen det är det roligaste och bästa jag gjort det var inte lätt men det går utan att förstöra något så att det blir svårt att återställa bilen den dan man får för sig att åka original igen, i dit fall är det bara t56 som gäller eftersom att t5 lådan inte håller det skall finnas en firma i usa som säljer kit även för klassiker t56 conversions men som både jag och göran märkt får man göra om allt iallafall så då är det lika bra att göra allt från början leta efter en låda till viper själv hittade jag min i tyskland du får gärna ringa mig står på hemsidan :idea: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Är det nåt speciellt med viperlådan...? BorgWarners T56or sitter väl i flera bilar... som Corvetter och Camaros.... Nyare Cobror mm...... Nissan körde ju med "våra" T5or ett tag....kanske ha dom med....

Kan ju vara bra att veta...

Har massa planer i huvudet......

Link to comment
Share on other sites

Det finns flera olika T56, Viper lådan är den som tål mest vrid medans Camaro/Trans Am tål lägre. Detsamma gäller T5 där det finns lådor som tål högre eller lägre vrid, allt handlar om att fabrikanten ska spara pengar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...