Jump to content

Regbesiktning


svt

Recommended Posts

Jag har en -71 cab som jag köpte för ett tag sen. Den är "förreggad" med svensk nr.skylt, alltså intagen innan ändringarna för något år sedan.

Grejen är att det är en 6:a bil från början, och nu har jag hängt i en 302". Enligt mig borde det inte vara några problem (-71 tll -73 hade ju alla 5-bultat), eller vad tror ni? Måste jag göra i ordning en fin V8-bil bara för att hänga i en 6:a (som jag redan sålt) inför besiktningen?

Link to comment
Share on other sites

Skall själv iväg nästa vecka till ystad om solen skiner och det inte regnar och saltet är borta http://www.ystadbilbesiktning.se/Hem.html ring och prata med dem du skall till, de har också tillgång till internet och är oftast inte dumma i huvudet, alla som gör reg bes är ingenjörer, min bil är original en 340 bil som nu har en 440 six pack och jag skall kunna styrka att alla modifieringar som skall göras är korrekt dimensionerade och korrekt utförda, fjädring bromsar och annat som skiljer en smallblock från en bigblock, som sagt lyft telefonen och bespara dig själv lite överraskningar.

Link to comment
Share on other sites

Jag behövde inget intyg när jag pratade med dem? Skall vara där kl 1 imorgon så då lär jag få veta om det behövs eller ej, de ville ha uppgifter på de delar som skilde emellan 340 och 440 inte ett ljud om något intyg.

Link to comment
Share on other sites

Bilen reggad allt klart och har nu fått skyltar, precis hemkommen från en provtur i solskenet, inte ett ljud om något intyg pga bytt motor han bara tittade i sin bok vad de kom med original och sen att min bil uppfyllde dessa krav.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...