mobcharge July 5, 2004 Report July 5, 2004 Tjena, provade en ny förgasare på min bil idag (600cfm vacum, holley, till 351w) och kan inte få den att gå, är det vanligt att en bil börjar misstända helt sjukt med felställd förgasare och i så fall, för fet mix eller?upptäckte åxå en skada i höljet på mina splitter nya tändkablar, som dock "fixades" med lite lim.... kan det vara skadan som ligger bakom det enorma misständandet? basic fråga jag vet men inte varit med om något liknande, man blir ARG när man kör den..MKT tacksam för svar.. Citera
mobcharge July 5, 2004 Author Report July 5, 2004 kablar=Moroso Blue Max Spiral Coretändystem är en vanlig fördelare med ignitor och en ignitor spole.bilen gick ovanligt bra när kablar och allt sattes på i förgår..idag skulle holleyn på och samtidigt skulle en polare sätta på "kabel delare" och lyckades skada höljet (fick jag just reda på, var ouppmärksam i garaget men han berättade nyss..) blev ett hål/spricka i det yttre..anyway vips går den sämre än någonsinn..jag borde hålla mig borta från motorer Citera
Gäst July 5, 2004 Report July 5, 2004 HmmmmmÄr det en sprillans förgasare?Är den begagnad får du räkna med att det är bara att börja om från noll och bestycka den efter din motor.En grej om den är begagnad är att kolla bottenplattan som brukar spricka väldigt lätt.En kompis hade en minimal spricka som gick över insugshålen vilket räckte för att den skulle gå orent.Men att det skulle vara "ENORMT" misständning låter inte som det.Höljet på kabeln borde klara av det bara du linda det. Citera
mobcharge July 5, 2004 Author Report July 5, 2004 den är begagnad..får slänga på autoliten och se om det är den, annars är det bara att fixa nya tändkablar..föresten så har stiften blivit GRYMT sotiga(rena för 2 dagar sedan, sidensvarta efter ett par provrundor.. och det tyder väll åxå på för fet mix?den går bra på låga varv, men över typ 2000 blir den knäpp.. Citera
Gäst July 5, 2004 Report July 5, 2004 Ok! Tyvärr så är begagnat värdelöst! Alltid sönderskruvat och ombestyckat.Sen börjar du köpa reservdelar och vips har du investerat mer än vad en ny kostar.En ny har du för 3000kr Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 6, 2004 Report July 6, 2004 Hej.Hur var det med kamaxel är den till 351W eller289-302. Kanske tändföljden är felet med den dåliga gångeneller, alltså kolla tändföljden. Citera
mobcharge July 6, 2004 Author Report July 6, 2004 kamen är till en 351w, och som sagt den gick som en dröm tills jag bytte förgasare, har nu bytt tillbaka till den gamla, samt kapat av den skadade delen på tändkablen, gått igenom alla stift etc..går mkt bättre men ändå inte alls som innan jag bytte förgasare (och innan mina splitter nya kablar skadades).fattar inte, men som jag skrev i ett inlägg kallat "kväva hunden" så rycker den vitt, och nu mer än innan, kanske har den eventuellt trasiga topppackningen blivit värre och därför den knappt går på alla 8a..hmmm fattar dock inte riktigt... nu går den lixom bra när man håller jämn hastighet, men "bludrar" och håller på när man accar.. Citera
AndreasL. July 6, 2004 Report July 6, 2004 Du skriver att den inte går riktigt rent när du accar nu när du skruvat tillbaka Autoliten. Har du kollat tändstiften och gjort rent dom o provat köra igen för att se om den beter sig likadant?Den trasiga tändkabeln hade du fixat lr? Om du är osäker om den fungerar provat sätt tillbaka den gamla kabeln (borde ju va hel om den gick bra innan). Har själv haft problem med misständningar o skjutande p.g.a trasiga kablar. Hur är det med Holley`n, fungerade den bra innan du skruvade på den på din bil? Den hade kanske legat länge innan du provade den, så den "satt igen" sig inne i förgasarn.Kanske e till nån hjälp?.... Citera
mobcharge July 7, 2004 Author Report July 7, 2004 som sagt kapade av den skadade delen, de gamla kablarna åkte, då det uppvisade enorma motstånd så dom är jag inte så sugen på att lägga dit igen. Den går mkt märkligt! när man axar tänder den ojämt, låter som en gammal utombordare typ..å andra sidan är en toppackning blåst, så lär den väll gå MKT sämre/märkligare på grund av kompförlust? Citera
Lygdman cmc813 July 7, 2004 Report July 7, 2004 Jag skulle börja med att byta den trasiga toppackningen (eller båda) sedan skulle jag även kolla upp förgasaren samt packningen mot insuget så det inte finns några sprickor. Jag hade en spricka i min ena weber (en annan bil) och den betädde sig väldigt knepigt vi lättare belastning, dock sköt den även i motorrummet... Men som sagt ryker den vitt så börja med att byta toppackning/ar Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.