Jump to content

Recommended Posts

Ni som har kunskapen om att justera en framvagn själv,dela gärna med er av denna kunskap,

Bilen går som en snorloska på vägen,man blir svettig av att köra den.Finns det nån "grovinställning" man kan göra?Skall lämna den på en verkstad efter besiktning 12 juni,men vill prova justera själv innan dess.

Gäller en -65 ht utan servo om det har nån betydelse.

Ni som har kunskapen om att justera en framvagn själv,dela gärna med er av denna kunskap,

Bilen går som en snorloska på vägen,man blir svettig av att köra den.Finns det nån "grovinställning" man kan göra?Skall lämna den på en verkstad efter besiktning 12 juni,men vill prova justera själv innan dess.

Gäller en -65 ht utan servo om det har nån betydelse.

gör som jag, köp ett komplett kit från Mustang Unlimited, gör en Shelbysänkning och efter det en framvagnsinställning. Kostar visserligen en slant, men inte så himla dyrt. Jag fick en fantastisk bil att köra.

Hej. Du kan grovjustera toe-in genom att ställa upp en pallbock en bit från varje hörn av bilen. Dra ett murarsnöre längs med bilen och mäta ut så att du har samma mått från snöret till hjulens centrum fram och bak. Mät sedan skillnaden mellan snöret och fälgkant bakom och framför framhjulets centrum. Viktigt är att lägga två plåtar under framhjulen med lite olja emellan, annars får du inte rätt värden. Sedan måste du låsa ratten med tex en bräda och några enklare spännband. Totalt 3mm toe-in är ett riktmärke.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...