salle123 May 29, 2013 Report May 29, 2013 Hej Har en risig woodgrain ratt som jag tänkte fixa till kommer att rengöra den ordentligt och tänkte sedan behandla den,. Frågan är bara med vad man ska behandla den, är dom ursprungligen lackade eller oljade? Någon som vet? Citera
fast66 May 29, 2013 Report May 29, 2013 Om du menar en original woodgrain ratt så är den rimligen lackerad - den är ju tillverkad i plast. mvhClaes Citera
salle123 May 29, 2013 Author Report May 29, 2013 Ok ja den kanske heter något annat då men jag har träratt i alla fall Citera
ollel May 30, 2013 Report May 30, 2013 HejDu har en Grant ratt. Jag hade nog lackat den i en matt lack, olja tror jag blir snyggare, men kräver mer underhåll. Lätt att det blir mörkare där man oftast håller. Så det kan nog bli lite flammigt:-).Mvh Olle Citera
salle123 May 30, 2013 Author Report May 30, 2013 tack vet hur den är behandlad i originalutförande Citera
pools June 16, 2013 Report June 16, 2013 Hej Salle!Rengör ratten med vanligt tvål och vatten. Inte för starkt, Yes eller sånt. Vanligtvål går alltid bra. Det är ju dina händer som smutsat ner den eller? Sen köper duteakolja i vilken färghandel som helst, smörjer in ratten lite försiktigt. Vänta ettpar dar och smörj in igen. Det kommer att bli skitbra! Smörjer du för mycket,kommer du att märka det. Du blir oljig om fingrarna, men det gör ingenting. Baraatt torka av växelspak och dörrhandtag. Lycka till!Mvh.P-O Citera
Recommended Posts