Jump to content

Recommended Posts

Hej Folks!

Jag står i begrepp att köpa mig en Mustang -68 HT, V6 200 motor, 3-vxl manuell.

Jag har i mina sökningar på internet inte lyckats hitta liknande bil till salu, så jag är lite frågande ang. bilens värde...

Enligt uppgift så är bilen omlackad för ngt år sedan i orginalkulör (B=Royal Maroon). Bilen är annars i fint skick invändigt och nybesiktad med följande bra att veta:

* Plåtyta bak höger yttre rostskadad

* Stomme tvärbalk fram, båda sidor rostskadad

* Hjulhus bak höger rostskadat

* Länkarm fram, båda sidor övre rostangrepp

Motor/vxllåda ska vara orginal som satt i -68.

99% av de annonser jag kikat på är bilar med V8'or i och genererar väl därför ett högre pris. Denna bilen har begärt pris 55.000:-, min enkla fråga är om det är topp eller flopp :P ?, vore väldigt tacksam för kommentarer då jag annars kanske åker över 100 mil i onödan...

V6 ? MIG VETERLIGEN HAR DET ALDRIG FUNNITS V6 MOTOR I MUSTANG 68 I PRODUKTION/UT TILL KUND.SÅ DET LÅTER KONSTIGT OM DET SKULLE VA ORGINAL. SKULLE SÅ VA FALLET HAR DU EN GANSKA UNIK BIL PÅ GÅNG.

Tycker du om att laga rost? Iså fall kan det vara bilen för dig. Nä skämt åsido, det låter som det är ganska mycket jobb på bilen med rost lagningen i åtanke. Skulle jag vara i din situation skulle jag ha is i magen och leta efter en bil med mindre rost (håller på att byta hela golvet i min, och det finns roligare saker att göra...) Och jag skulle hällre betala lite mer för V8, men prisbilden är jag tyvärr väldigt okunnig om, men det finns säkert andra som svarar på det...

Bara en lite tankeställare när habegäret är som störst :wink:

Tack för kommentarerna...

Rak sexa ska det ju vara, säljaren har skrivit V6 i annonsen. Får kolla upp det närmare. Det kanske är bäst att vara lite kall och avvakta som ni säger, jag tyckte bara 55.000:- lät som ett bra pris då bilen ser mkt bra ut på bild invändigt samt utvändigt. Rosten är ett minus men inga större problem, tror jag.

Jag har sett den på bild nu och den ser fin ut på bild, sen beror det ju alltid på hur mycket jobb man vill lägga ner på en bil. Men i veteranbörsen (tror att det var på samma sida) var det en med 289 för 59.000..

Men tänk efter en extra gång innan du bestämmer dig så slipper du förhoppningsvis ångra dig :wink: . Rost brukar ju kunna växa en aning om man börjar pilla lite :shock:

Lycka till med bilvalet/ Jimmy