Anders Hellberg September 9, 2013 Report September 9, 2013 hej söker efter lämplig Throttle Position Sensor TPS givare till Holley 4150. men vill inte betala 800 kr, några förslag? Tackar för all hjälp! Anders Citera
Brillko December 6, 2013 Report December 6, 2013 Vad ska den sända till? Finns ju massor på alla bilar idag. Dock inget som passar direkt på en 4150. Många gånger är det enklare att hitta en gaspedal med mätare i sig. De finns i många nyare bilar som kör drive-by-wire. Citera
Anders Hellberg December 7, 2013 Author Report December 7, 2013 innovate motorsports LM-2 lambda mätare Citera
Brillko December 8, 2013 Report December 8, 2013 Tror att du kommer åka på att betala en slant om du inte finner nått från en OEM bil. Jag har alltid nyttjat FORD:s givare på tps men vet inte riktigt vad de sitter på från början. Är det så intressant att veta spjällläge på en förgasare? Räcker de kanske med 90% eller mer? Då kan du montera en billiga 30krs fullgaswitch istället. Jag antar att du kommer logga vakum? Här ser man även rätt bra när förgasaren öppnar eller inte. TPS brukar jag mest kolla på för att se hur dålig jag är som chaffis och håller på och släpper gasen hela tiden. På bana kanske det är mer intressant att se timing?Vakum under 1.5HG brukar tyda på full gas. Över det så har du för liten förgasare Citera
5.0 December 18, 2013 Report December 18, 2013 BMW har en Bosch tps som funkar till de flesta eftermarknadssprut och lambdamätare.Finns på var och varannan skrot. Citera
Recommended Posts