Jump to content

Recommended Posts

Vid besiktningen stod CO halten på 0,4, besiktningskillen tyckte det var för lite så jag fick skruva upp förgasaren vid provningen, så det hamnade på 1,5. Frågan är om även det är för lite, tycker mussen är lite mer svårstartad första starten på dagen, vid körning märks inget.:confused: /Leif

Tack Lars, misstänkte att jag behöver öka lite, men det som så mycket annat får vänta tills det inte går att köra nercabbat längre, passar på att köra av mig så mycket som möjligt nu:cool:/Leif (Funkar bra med halvljusautomatik)

Hej.

Motorn går och mår bättre runt 3.5 - 4.5, kolla stift så får du bästa info, det kan vara så att

du inte bara på att skruva ut får rättare värden utan det kanske behövs en dykning in

i förgasarbestyckningen. I vilket fall så ska du passa på och njuta innan snön kommer;)

Nej, Nej, alldeles för högt. runt 1,5 på tomgång är lagom.

Hej.

Det var nytt för mig Janne, har ju varit i svängen ett tag med en och annan halvdan motor, även äldre

gubbar än jag som säger sig kunna det mesta om gamla V8or har alltid tutat i mig att inte under 3.0 s

kall det vara.:wtf:

Mindre än så gör mer skada än nytta.:confused: ja då får man tänka om en gång till.;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...