tholn Posted November 11, 2013 Report Share Posted November 11, 2013 Jag har fått kylaren renoverad och upptäckte att det inte satt någon termostat i. Om jag nu ska sätta i en termostat så verkar det finnas både 71-graders och 82-graders. Vilken ska man välja? Jag fick inte upp mycket temperatur nu när jag provkörde men det blir väl skillnad i sommar när det är varmt. Man kanske inte behöver någon termostat eller?? Det vore roligt att höra era åsikter. Om jag ska sätta i en termostat, åt vilket håll ska den sitta i så fall. Jag har ju inget att jämföra med. Kanske verkar dum fråga men det bjuder jag på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Här finns en bild på hur termostaten skall vändas.http://www.mustangmonthly.com/techarticles/mump_1207_hr_replace_a_water_pump/photo_12.html180 F = 82 C. Den skulle jag välja. Inte bra om motorn går för kallt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tholn Posted November 12, 2013 Author Report Share Posted November 12, 2013 Det var en bra bild, nu behöver jag inte fundera hur den ska sitta. Jag tänkte med sunt förnuft att det borde vara lagom med 82 eftersom jag har en 92 graders i min Volvo som jag använder på vintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NackaBosse Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Precis. Förmodar att den 71-graders är avsedd för ökenklimat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnusl Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 Jag kör med en 82 graders till en create 302a går något kall men bättre det en kokande ( kan glida hela dagen i 5 km/t )Jag skulle defensivt rekommendera 90 graders beställde en igår till min varför inte ta båda dom är billiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts