Jump to content

Kvalitet på amerikanska lackarbeten?


Mb-dape

Recommended Posts

Går det att säga något generellt om amerikanska lackarbeten?

Har kikat på en Mustang som ska säljas antingen bara rostlagad eller även med ny lack. Det skulle kosta 5000 $ extra för lacken, det är väl ungefär samma pengar som man får ge för en hellack här i Sverige.

Trots att jag har lämnat bort ganska många lackjobb så tycker jag att alla firmor jag har anlitat här i Sverige har fuskat eller slarvat så på ett sätt vore det skönt att få den lackad innan den skickas så att man slipper tänka på det sen.

Jag förstår att det givetvis varierar mycket mellan olika verkstäder, men jag tänkte bara om man rent generellt kan säga något om amerikanska lackarbeten?

Link to comment
Share on other sites

Låter lite dyrt tycker jag, men det kan vara en som är bra! samma sak i USA som i Sverige billigt = dåligt, Dyrt=bra, men sedan är det jo som sagt va ingen regel utan undantag!

Å att dom lackar sämre i USA är bara o kunskap o skit snack!

Men det finns flera miljoner mera människor där! så det skulle va fan om dom inte oxå har flera oseriösa där oxå!

Tror nog att det finns flera i USA som kan lacka bilarna lika bra som hos oss eller flera om sanningen ska fram!

Men vill man betala typ 1500 dollar för en lackat bil i USA får du vad du betalar för,

men det gäller här hemma oxå, om man nu inte har en kompis som gör det till bra pris! men det är ju inte samma sak.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är som många av er skriver, samma sk-t här hemma, i USA är det vanligt att man

lackerar med s.k. 1day paint, dvs du lämnar bilen på morgonen och hämtar den

nylackerad samma tid nästa dag.

Det värsta är att det ser jäkligt bra ut, det är många sådana som rullar lite här och där,

obs det är inte bara Mustanger som behandlas på samma sätt.

Så det är väldigt noga med en genomkoll innan köp, allt är faktiskt inte skit, en bra

grej är faktiskt att handla något som inte blivit lackerat.

Det betalar sig att ta hem, fixa plåt och lackera här, sedan är det förstås köpare

och ägare som avgör kostnad, en tanke kanske är att vi lever inte i en evighet vi

heller, skall du göra något, så gör det nu.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...