Jump to content

Per-Erik och Amelia i Helsingborg


Recommended Posts

Hej på er i Mustang Sverige.

Jag heter Per-Erik, och tillsammans med min fru Amelia har vi bestämt oss för att äntligen göra slag i saken och köpa en egen Mustang. Vi bor i Bårslöv, utanför Helsingborg. Min fru är lärare på högstadiet, och jag sysslar med kylanläggningar. Jag har alltid sysslat med bilar som hobby, men av olika anledningar har det blivit mest SAAB. under 90-talet bodde jag i Missouri, där jag träffade min fru. När jag bodde där passade jag på att äga lite jänkare, en Dodge, en nyare Cheva pickup och en Ford F100 Ranger pickup. Min frus familj har mest kört chevrolet (Camaro, Nova, Corvette), men i familjen fanns även en vit 1965 Mustang Cab. Tyvärr gick den i arv till en kusin...

Efter många års prat, funderande och sparande, är det nu dags för oss att skaffa egen. Amelia har (äntligen) tagit svenskt körkort, och vill ha egen bil. Då går det inte med nåt svensson, utan det ska bli Amerikanskt. Vi håller som bäst på och söker efter en 2005-09 Mustang, som kommer att gå i trafik året runt. Igår ägde vi en under några timmar, tills det visade sig att någon glömt trycka på en knapp, och bilen sålts till någon annan, men det kommer fler...

Ja, mer än så säger jag inte nu, hoppas att detta blir trevligt, och tack för det fina välkomnandet så långt. Nu ska jag fixa medlemsskap i klubben...

Link to comment
Share on other sites

Välkomna

Ni är nu inbokade som medlem 4591.

Ni hade lite osis och kom in direkt efter månadsskiftet.

Därför får ni vänta på Välkomstpaketet till i början av mars.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...