salle123 March 12, 2014 Report March 12, 2014 Undrar om någon kan svara på om ett par fälgar 6,5x14 som suttit på en mustang -67 passar rakt av på min mustang -65 (båda bilarna har 5 bult)Hoppas på snabbt svarMed vänlig hälsning Stefan Citera
fast66 March 18, 2014 Report March 18, 2014 tror inte att det finns några fälgar som är 6,5 tum, men det kan ju vara 6 tum om de kommer från en big block. Passa borde de göra, det är uppemot 70 som det blir problem med de äldre fälgarna om mottagarbilen har skivor.Kolla också så att alla fälgarna har samma offset - det kan skilja på en cm eller så, ibland. Jag har en uppsättning 6 tummare där detta är ett faktum.mvhClaes Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 18, 2014 Report March 18, 2014 Hej.Claes har rätt, det finns tidiga plåtfälgar som endast passar trumbromsar, dessa går inte att använda till skivbroms (bromsok får inte plats).Jag har erfarenhet av just detta, hade fixat originalfälg som blästrats lackats för att tjänstgöra som reserv, oturen var framme (pungtering).Jag skulle då montera reservdäck fram, funkade inte (som Claes skrev offset ) det blev att ta av ett hjul bak, flytta fram och montera det reservhjulet bak, en lösning som blev lite komplicerad. Citera
Recommended Posts