Daniel J March 18, 2014 Report Share March 18, 2014 Hej, jag undrar om någon har regbesiktat en mach 1 1969 med kompressor? Går det? Det sitter en B och M 144 och motorn är en 351w. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barvid March 21, 2014 Report Share March 21, 2014 sorry om jag inte svarar på frågan.. däremot är jag intresserad av din set-up! får gärna maila mig och berätta lite :-) barvid@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
ducati March 23, 2014 Report Share March 23, 2014 ja, bilar innan 1976 kan man besiktiga med kompressor eftersom avgaskraven är annorlunda. dock får du inte har hur mycket effekt/vrid som helst jämför med original. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel J March 25, 2014 Author Report Share March 25, 2014 Hur mycket effekt får mach 1an ha enl Ford? Jag har kollat på sfro med där finns den inte med, gäller 20% effektökning och 10% mer vridmoment då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Mustang67 March 25, 2014 Report Share March 25, 2014 Dom fanns väl också med häftigare motor än 351. 428 eller liknande som då måste ha mer än 20 procent.? D'étta borde ga att googla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik.mickelsson March 26, 2014 Report Share March 26, 2014 Enligt wikipedia hade 69 mach 1 med 428 scj 335 hp och 597 nm. Jämfört med windsorn som hade 290 hp och 522 nm i vrid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird March 29, 2014 Report Share March 29, 2014 Tyvärr är det som så att bilprovningen utgår ifrån hur din bil levererades från fabrik.Var det original 351, då är det den effekten som gäller som utgångspunkt.Sen kan man få en snäll besiktningsman.Enklast är det att bara göra en "vanlig" besiktning med kompressor och ha kompressor remmen avtagen.Går det igenom så är det bara att hoppas att det går igenom om 2 år.Skulle det inte gå igenom, då plockar man av kompressor och lite rör tillfälligt, till bilprovningen blir nöjda.Bara ta bort remmen har funkat på grabbens -88 T-bird. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel J April 1, 2014 Author Report Share April 1, 2014 Tack för svaren,jag regbesiktar nog bilen utan kompressor ,jag kör det säkra före det osäkrajag får hem bilen från staterna i mitten på maj.(hoppas jag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu