March 18, 201411 yr comment_134280 Hej, jag undrar om någon har regbesiktat en mach 1 1969 med kompressor? Går det? Det sitter en B och M 144 och motorn är en 351w.
March 21, 201411 yr comment_134362 sorry om jag inte svarar på frågan.. däremot är jag intresserad av din set-up! får gärna maila mig och berätta lite :-) barvid@gmail.com
March 23, 201411 yr comment_134465 ja, bilar innan 1976 kan man besiktiga med kompressor eftersom avgaskraven är annorlunda. dock får du inte har hur mycket effekt/vrid som helst jämför med original.
March 25, 201411 yr Author comment_134521 Hur mycket effekt får mach 1an ha enl Ford? Jag har kollat på sfro med där finns den inte med, gäller 20% effektökning och 10% mer vridmoment då?
March 25, 201411 yr comment_134526 Dom fanns väl också med häftigare motor än 351. 428 eller liknande som då måste ha mer än 20 procent.? D'étta borde ga att googla.
March 26, 201411 yr comment_134560 Enligt wikipedia hade 69 mach 1 med 428 scj 335 hp och 597 nm. Jämfört med windsorn som hade 290 hp och 522 nm i vrid
March 29, 201411 yr comment_134673 Tyvärr är det som så att bilprovningen utgår ifrån hur din bil levererades från fabrik.Var det original 351, då är det den effekten som gäller som utgångspunkt.Sen kan man få en snäll besiktningsman.Enklast är det att bara göra en "vanlig" besiktning med kompressor och ha kompressor remmen avtagen.Går det igenom så är det bara att hoppas att det går igenom om 2 år.Skulle det inte gå igenom, då plockar man av kompressor och lite rör tillfälligt, till bilprovningen blir nöjda.Bara ta bort remmen har funkat på grabbens -88 T-bird.
April 1, 201411 yr Author comment_134802 Tack för svaren,jag regbesiktar nog bilen utan kompressor ,jag kör det säkra före det osäkrajag får hem bilen från staterna i mitten på maj.(hoppas jag)
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.