April 14, 201411 yr comment_135297 Tjena !Jag har en 68:a HT som det är trummor runt om på, utan servobromsar. Nu har jag köpt ett skivbroms-kit fram ( det med 4-kolvs ok) på vp-autoparts.Jag har "trumbroms runtom" huvudbromscylindern. Den med 2 lika stora behållare.Nu undrar jag om man måste byta huvudbromscylinder till en med 2 st olika stora behållare?Jag har också lite funderingar på detta med att man skulle sätta dit en bromsreducering bak.Med skivor fram så blir det ju automatiskt bättre broms fram, men det blir väl lite mer tungtrampat antar jag.Något som har erfarenhet av detta ? tack på förhand / Andreas
April 14, 201411 yr comment_135302 Hej, jag bytte ett helt kit som också innehöll ny huvudcylinder med servo,bromreducering och en annan pedal. Det blir nog trögtrampat utan servo. Har hört dom som satt på eget funnet servo och modifierat pedalen så det går nog att få till på nått sätt.
April 24, 201411 yr Author comment_135598 Okej, får väl åka ut o provbromsa bara. Inte värre än så, får hoppas på det bästa annars är ju huvudbromscylinder inte så dyrt
November 19, 201410 yr comment_140803 Hej AndreasHur gick det för dig ?Bromsverkan betydligt bättre hoppas jag ?Jag har själv samma "operation" framför mig i vinter med en HT 67:a som skall få skivor fram ist f trummor. Har dock köpt servo , men undrar lite över bromspedalen - fick du modifiera och i så fall hur ? Köpa ny ? Hälsningar Claes
November 19, 201410 yr comment_140805 Hej,I mitt kit ingick det en ny pedal. Har även hört att det går att modifiera. Föreslår att du tittar i en bil som har gjort detta så du får måtten rätt om du nu tänker modifiera. Jag bor kanske lite långt borta. Lycka till.
December 17, 201410 yr Author comment_141324 Hej.Okej, det följde inte med i mitt kit men det gick fint ändå, blev bra broms o absolut inte mer trögtrampat än innan.Jo det är lite långt att köra för att titta på pedalen kanske
December 17, 201410 yr Author comment_141325 Hej.Det gick fint, fick göra om bromsrören mellan huvudbromscylindern och bromsslagarna och så fick jag skaffa andra bultar till navet, det skulle vara 2 korta o 2 långa men jag fick tvärtom eller om det var åt andra hållet så det gick lindrigt, smidigt att montera Fick inte modifiera bromspedalen och inte byta huvudbromscylinder, kört hela sommaren och blev en stor skillnad i bromskraft och absolut inte tungtrampat.Så det är bara att köra på, du med bromsservo kommer ju få en otroligt broms
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.