Jump to content

Featured Replies

comment_135515

Hejsan alla, har en 69 som varit en 351w i, gamla motorn väldigt sliten, lägger undan den om någon vill göra originalare av bilen i framtiden.

Har skaffat en 5.0 HO från en 95 GT inkl autlåda, kablage datorer osv

Vill komma i kontakt med er som gjort nån liknande manöver tidigare.

Har läst en del på nätet men det hade varit kul att höra era funderingar, särskilt från er som har erfarenhet av nåt liknande.

Bilen är aldrig besiktigad i Sverige tidigare, problem? Vad säger SBP? I värsta fall får jag ha den gamla motorn i när jag reg.besiktigar.

Återkommer med bilder på projektet lite senare

Som sagt, vad passar, vad passar inte tips emottages

Göran

comment_135516
Hejsan alla, har en 69 som varit en 351w i, gamla motorn väldigt sliten, lägger undan den om någon vill göra originalare av bilen i framtiden.

Har skaffat en 5.0 HO från en 95 GT inkl autlåda, kablage datorer osv

Vill komma i kontakt med er som gjort nån liknande manöver tidigare.

Har läst en del på nätet men det hade varit kul att höra era funderingar, särskilt från er som har erfarenhet av nåt liknande.

Bilen är aldrig besiktigad i Sverige tidigare, problem? Vad säger SBP? I värsta fall får jag ha den gamla motorn i när jag reg.besiktigar.

Återkommer med bilder på projektet lite senare

Som sagt, vad passar, vad passar inte tips emottages

Göran

Bilder vi vill se bilder!!

Jag har bes med insprut inga problem har haft original luftrenarburk på tror inte att han såg det en gång. Bilen är ju innan 1975 så det bör inte vara ngr problem och effekten lär väl inte öka nämnvärt

comment_135551

Fick du skapa ett nytt konto eller lyckades du leta fram lösenordet. Kul att du har kommit ut med en projekttråd - det var ju ett tag sedan du köpte den motorn i Kinna. Finns en på forumet som har gjort en bra hemsida med bra info om 5,0-konvertering:

http://www.matsmustang.se/

Sedan är ju de som håller på med foxarna bra pålästa på 5,0. 1096 är mycket bra att prata med.

  • Author
comment_135555

Jag fick spader när jag inte kunde logga in så jag registrerade om mig i vredesmod.

Tack för tipset, har läst den sidan för längesen, bra att du påminde om den.

Idag ska jag försiktigt börja passa i motorn i bilen, ska bli intressant att se vad som passar och inte passar.

Bifogar en bild på motorn.post-7302-144839441078_thumb.jpgHan är lite rufsig i håret

  • 3 months later...
  • 11 months later...
comment_146685

Tack för provturen! Du kan vara säker på att jag uppskattade ditt SMS och sedan chansen att få provköra, tusen tack :)

Bilen är helt underbar i sitt nuvarande skick, förstår dock om du kommer att snygga till den lite mer.

Ha det gött till nästa gång vi ses.

Janne

GoranMust_zpsposd8nti.jpg

  • Author
comment_146721

Jag ska be att få tacka Janne som varit min Mustangpsykolog, "-Koppla ihop skiten så ser du ju om det funkar".

Exemplet är från när jag läst för mycket på nätet om vilka ombyggnader som krävdes för att få en modern styrservopump att fungera ihop med en servostyrning från 69, svar inga... Janne anade detta.

Nu känns det som en milstolpe är passerad, jag kan köra bilen på vägen, lagligt.

I lugn och ro kan jag nu börja på en helt ny "attgöralista" som inte har med besiktningar att göra utan mer som, 1 tystare bränslepump 2 bullrigare avgassystem. Yeee

ps. så är det roligt när det ryker om däcken med ds.

comment_146738
härligt jobbat Göran!! Jag tror Janne är på väg tbx från sina luftkylda period i livet ;) Särsklit efter idag när han fick lyssna på en 302a med lite pulver i

Du får nog jobba hårdare än så...

Ska nog be om en åktur med Anna-Lena, hon verkar veta hur man vrider ur V8:an ordentligt!

Sorry Göran om jag mobbar din tråd :oops:

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...