Mattias86 April 30, 2014 Report April 30, 2014 Tjena Heter Mattias och är 27 år från Umeå området. Har haft en hel del novor förut men bytte nu till en mustang istället. Importerade en mustang från Florida för ca 2 år sedan. Bilen är en 1992 foxbody notchback som är ganska så ombyggd. Framvagn utbytt till k-member ( rör Framvagn), UPR bakvagn, manuell låda som är uppgraderad med delar från G-Force, inredning från nyare mustang osv Citera
Anders Lindström April 30, 2014 Report April 30, 2014 Välkommen Mattias!Härligt med en fox!Mycket bil i en god förpackning Berätta mer å lägg gärna upp bilder Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Tjena Tack för välkomnandet . Här kommer lite mer info och lite bilder längst ner. Bilen är från början en gammal polisbil och har byggts om. Rodney som gamla ägaren hette var tvungen att sälja bilen då han drabbades av cancer. Han hade gjort ett kanon jobb med att bygga bilen. Sitter en 302 som jag bytte Till RHS toppar i alu (26 kg lättare), kamaxeln är en Crane kam, monterade mappbart sprut i vinter. Hade även problem med att växellådan inte ville hålla så jag och en kompis monterade G-Force 450hk drevsats. Inredningen är från en 2004as mach 1 och åk kvalitén är kanon bra. Bytte ut bakvagnen till Upr products pro series Kit, båda länkarmar är justerbara, bussningar utbytta till uniballs och sitter även en rejäl krängare bak nu också. 28*10.5-15 dragradialer bak. Är även bytt Framvagnen mot en K-member, kort styrväxel och coilovers. Blev lite mycket text nu hehe, har säkert missat en massa. Tanken med bilen är att ha en rolig bil som man kan åka ut med kompisarna under helgerna och ta till jobbet under veckorna då man känner för det, även att den inte ska skämmas för sig på dom nattliga racen. Här kommer lite bilder, hoppas att ni gillar den. Citera
mhdin May 1, 2014 Report May 1, 2014 Ser bra ut Mattias, den behöver du definitivt inte skämmas över. Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Ser bra ut Mattias, den behöver du definitivt inte skämmas över. Tackar för det micke . Din musse såg riktigt rå ut Citera
Tbird May 1, 2014 Report May 1, 2014 Den ser riktig fin ut.Gillar "gamla" notch back, ser inte så mycket ut men ger en utmaning till de flesta andra bilar.Dessutom är foxen mycket lättare än nyare mustanger.Vilka grejer använde du för att mappa bilen? Funkade det bra? Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Den ser riktig fin ut.Gillar "gamla" notch back, ser inte så mycket ut men ger en utmaning till de flesta andra bilar.Dessutom är foxen mycket lättare än nyare mustanger.Vilka grejer använde du för att mappa bilen? Funkade det bra?Tackar tackar. Ja dom är ju det, och i USA är dom ruskigt populära. Vet inte om du brukar kolla på x275 dragradial klassen i staterna? Det är i princip en mustang klass hehe. Många som underskattar den, helst när man har vanliga däck monterad. Det gjorde en nyare camaro, och jag tror inte att han skrattar lika mycket efter den kvällen hehe. Jag använder quarterhorse plug in ecu, ett chip som du monterar i original boxen. Fungerar rätt bra, bilen har alltid varit stökig då kammen är rätt stor, men efter lite mappning blev den faktiskt riktigt bra. Bilen gick betydligt snyggare på låga och kändes som vi tjänade en del effekt genom hela registret. Behövs fortfarande en del jobb innan mappen är riktigt bra. Www.Moates.net Citera
Tbird May 1, 2014 Report May 1, 2014 Du har valt helt rätt, Quarterhorse och har du ockskå BE (Binary editor) som programvara?Använder själv Quarter horse och BE för min T-bird och grabbens T-bird, men med mustang datorer, helt nöjd.Har du också en bredband lambda installerad?Var nere i Bradenton i våras och kollade på NMRA (mer eller mindre Ford event).Mycket trevligt med många potenta Fordar.Gissar att mappningen inte var så svår att göra på foxen. Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Jag har för mig att det var Be jag använder, inte helt hundra. Märkte att det kan bli väldigt intressant med gat mappning hehe, kan gå väldigt fort på vissa ställen när man kollar värdena. Vi provade med bredbands lambda och vi låg på ca 12-13 på full gas så vi ligger rätt safe. Vi ska fortsätta med mappning i sommar för att få en ännu bättre mapp. Det är en kompis som sköter mappning, han mappar en hel del rallybilar så det känns tryggt att han ansvarar för mappning. Justering har gått faktiskt bra och bilen blev betydligt roligare. Imponerad av supporten man får av moates också. Har ni alltid åkt quarterhorse? Åker ni med bredbands lambda? Citera
Tbird May 1, 2014 Report May 1, 2014 Nej inte alltid Quarter horse, har gått igenom en del andra hårdvara och mjukvara (började faktiskt med den första som fanns för Ford, EEC-tuner)Det som är bäst i dagens läge för fox är Quarter horse med BEHar alltid bredbands lamda inkopplad....Billig försäkring.Har du några frågor så hör av dig. Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Nej inte alltid Quarter horse, har gått igenom en del andra hårdvara och mjukvara (började faktiskt med den första som fanns för Ford, EEC-tuner)Det som är bäst i dagens läge för fox är Quarter horse med BEHar alltid bredbands lamda inkopplad....Billig försäkring.Har du några frågor så hör av dig.Var sugen på EEC tuner men tyckte att det såg lite billigt ut så jag gav upp det. Roligt att fler använder quarterhorse. Kommer att montera en bredbands lambda framöver och även en knacksensor. Kommer säkert ställa frågor framöver och tack för erbjudandet Citera
Mattias86 May 1, 2014 Author Report May 1, 2014 Nice ride;)Tack så mycket mogge & roTe:) roligt att ni gillar bilen Citera
Tbird May 1, 2014 Report May 1, 2014 Knack sensor behöver du inte.Mycket mycket viktigare med bredbands lambda.Vet du AF behöver man inte knack sensor, ska man ha det så ska den gå direkt in i styrningen (datorn), men tyvärr finns det inte sådan anslutning, funktionalitet för tidiga fox. Citera
Anders Lindström May 1, 2014 Report May 1, 2014 Fina bilder på en fin bil! Foxen är på uppgång i Sverige Citera
Marks May 2, 2014 Report May 2, 2014 Ser riktigt gött ut hoppas du lägger upp en projekttråd så man kan följa bygget! Citera
Mattias86 May 3, 2014 Author Report May 3, 2014 Ser riktigt gött ut hoppas du lägger upp en projekttråd så man kan följa bygget!Tack så mycket. Det skulle jag kunna göra. Det är lite grejer på gång såsom byte av Insug till bbk:s övre plast Insug som är 7,4kg lättare än original samt att det slipas bort en hel del material på nedre Insug för att spara vikt, och ska även börja gjuta av original huven för att tillverka en kolfiber huv. Då jag hade problem ifjol att den gick lite varm i stadstrafik så är det beställt stewarts värsta vattenpump = svindyr som förhoppningsvis ska lösa värmeproblemen. Även fjädrar samt dämpare bak ska bytas ut till justerbart.Lite videolänkar för den som vill se Detta var när vi precis installerat sprutet Lite expert hjälp fanns tillgängligt när vi höll på ställa in höjden Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.