Jump to content

Problem med backventil nytt bromsservo


Recommended Posts

Hej!

Har en Fastback GT -67 390 med skivor fram och trummor bak. Har fått haveri på det gamla bromsservot så jag köpte ett nytt av typen Bendix. När jag nu ska montera det nya upptäckte jag att backventilen i det nya bara har en koppling för luftslangar och mitt gamla hade 3 varav 2 var kopplade och en pluggad med gummihatt. Tänkte försöka byta backventilen från mitt gamla men det passar inte för det är av en grövre dimension än hålet i Bendixen. Har någon av er ett bra tips om vad jag gör nu?

Tacksam för svar! // CJ

Link to comment
Share on other sites

Jag har en tre pipig ventil från Dorman Motormite mod# 80192 i min servo på Galaxie 64an. Köpte på ebay för en billig peng, men den inns säkert hos att antal återförsäljare... Googla på detta så får du se vad du hittar - kanske finns det flera modeller som de säljer?

//Claes

ps halsen på min tre-pipiga är 21 mm ds

Link to comment
Share on other sites

Hej Claes!

Tack för ditt tips. Har sökt runt en del och hittar många delar som ser rätt ut men mitt problem är dock att hitta en backventil (brake booster check valve) som passar Bendixen med två kopplingar för vakuumrör.

Kanske helt enkelt måste byta hela bendixen till en Midland istället, de verkar levereras med två kopplingar vad jag kan se på bilder.

Eller är det någon annan som har erfarenhet av samma problem vid byte till Bendix, dvs att ni har två vakuumrör men bara en infästning på servot? Kan man helt enkelt skarva ihop de två vakuumslangarna eller kommer det bli helt kajko?

//CJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...