Jump to content

styrning


Andrew

Recommended Posts

Idag söndag, har tillbringat dagen med att bestycka bilen så det har blivit en 6-7 mil med bilen.Styrningen funkar perfekt har stressat den och det bara styr och funkar.Skall prova att justera toein från4mm till 2mm,och se vad som händer.Fan va bra bilen går som en modern bil borta är 50-tals känslan det går till och med att parkera utan att ta om ett par gånger det har jag inte kunnat sen jag börja med headders.Stackars er som inte har kuggstång detta var den bästa åtgärden för väg hållningen jag gjort,varför gjorde jag det inte tidigare.Kan bero på att jag inte litade riktigt på flaming river och att TCP var så fruktansvärt dyra.Detta kan jag varmt rekomendera men för guds skull ta servo asssisterat,fan vad skönt den funkar,om man tycker att den tar många hästar så är det bara att trimma lite till det är det värt.Håkan har verkligen lagt ner mycket möda på att få detta att funka original var min bil bumpsteer men vips med denna styrning är det borta.Återkommer med mera provkörnings rapporter.

P.s nu kommer i alla fall min bil att rulla till snön kommer

Andrew

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var ute igår och provade igen fast nu på motorväg och är fortfarande lika

NÖJD.Fan va skönt att kunna ligga i 160-180 på highwayen utan att behöva passa bilen hela tiden satt med två fingrar på ratten och njöt.

Men nu är vindbruset mer påtagligt när alla andra vibrationer äro borta eftersom headdersen går fria.Och hittade en annan vibb ifrån mittkonsolen

alldrig är man nöjd.Var på Mustang klubbens tisdags träff och visade styrningen det var många som var intresserade så Håkan intresset finns och det är stort,tydligen inte Bara jag som har 50-tals känsla i styrningen

på en bil som är byggd i slutet på 60-talet.

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jag vill sticka ut hakan lite angående det där med 50-talskänsla. Nog för att min musse inte går att jämföra med en mordern bil men på landsväg går den som ett strykjärn. Den är inte känslig för ojämnheter och jag behöver inte passa den det minsta.

Tidigare var den något känsligare men efter att ha ställt framvagnen efter Per B:s anvisningar går den hur fint som helst. Nya stötdämpare (KYB Gas adjust) runt om gjorde sitt till.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Har Koni justerbara och lite brutalare vinklar än Per och 245/40-18

hjul det jag menar med 50-tals känsla är att denna styrning är en utveckling från sent 50-tal och att det var jävligt jobbigt att ratta runt med dom hjulen med en servosnäcka med borttagen servo kolv så du sticker inte ut hakan men om du fick prova detta så skulle du förstå vad jag menar inge glapp och det finns plats för headders håller på att leta efter större hooker super competion så att min 7 liters motor får andas fritt :P

//Andrew

Link to comment
Share on other sites

Håller med dej Andrew jag körde med manuell styrning på Mantorp i våras med -69an (tyvär såld nu) och jag förstår din entusiasm det är hur grymt som helst det är presis som en (modern bil) :lol: .Om din bil Rickard går som ett strykjärn med ett par Kyb dämpare så måste det vara fel på alla dämpare jag köpt till mina Mustanger för jag har aldrig lyckas att få till ett strykjärn.En Musse med orginal styrning är totalt livsfarlig när man kommer upp i hastigheter även med ett par gasdämpare.

Link to comment
Share on other sites

TACK äntligen nån som förstått trodde bara att det va jag som va knäpp vet väl inte så mycket har bara haft mustang sen 1983.Ny provkörnings rapport har varit och stressat bilen på en lokal väg som ligger här på södertörn upptagen i motorcyckel klubbarnas tidningar som ett måste.Kan bara fortsätta att prisa håkan´s styrning väldigt exact följer bra usch detta börjar låta som porr men det är det faktiskt rent ut sagt skitkul.Så Håkan hur går det när kommer produktionen igång

8)8)8)8)8)8)8)8)8)

Link to comment
Share on other sites

Det är väldigt intressant att se vad man kan göra för olika trick att förbättra väghållningen som tex. styrningen.

Jag kan nämna att jag bytte oljedämparna fram mot gas samt gjorde en framvagnsinställning just för att förbättra väghållningen.

Dock jag märker ingen större skillnad. :? Att åka i högre hastigheter är, som Roger säger, inte alls trevligt. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det går att fixa mycket, har väl gjort det mesta på min bil såsom radikala vinklar stenhårda fjädrar subframe connectors grova kränghämmare och motor låda bakaxel som backar upp väghållningen det roligaste som finns är att leka med hojarna dom får lite prestations ångest när dom ser den gamla röda raggar bilen i backspegeln för det yttre är behållt med gardin hängs lack från 70-talet i deras ögon är den bara fälg trimmad.Men 13 tums bromsar och kuggstångs styrning var det som märktes mest som man så att säga kunde ta på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ska "bara" få allt på plats här i Enköping efter flytten från Rimbo för knappt två veckor sedan. Har närmare 100 kvadrat i det nya huset (garage/verkstad/kontor) avsett för Mustang verksamhet :D .

Du får hojta till här på forumet när du kommer igång och har funderat ut priser (så man får börja spara :twisted: )

På min mustang vill till och med styrsnäckan glappa lite fasst den blivit åtspänd, så den var fruktansvärd (sist man fick köra :roll: )

Men men, får man bara behålla jobbet så ska det bli fart igen...

Link to comment
Share on other sites

Körrapport för onsdag har nu provat ut styrningen ex antal mil till

vad ska man säga njuter fortfarande.Vilken bil skall man ta på morgonen

är nu största problemet har en -69 mach 1 och en -02 GT coupe båda är ombyggda -69 mer -02 sådär varför är sommaren snart slut.Ställde om toein till 2mm bilen känns ännu bättre mer känsla och den plogar inte lika mycket kan kanske ge lite mer på banan.Kom på en sak igår att man kan faktiskt förbättra ännu mer min bil är väldigt sänkt såg att mina styrarmar inte är raka men det finns ett kit för det.Har inte kunnat hitta några brister på styrningen har till och provat med lite drifting det va kul men nog inget för däck kontot men va gör det det var kul och det börjar bli dags att byta däck har kört med dom i tre säsonger så dom börjar bli lite hårda.ÅTERKOMMER MED MER PROVKÖRNINGS RAPPORTER

:twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har beställt en flaming river styrbox, antar att det är den ni pratar om? :)

Ska bli spännande att se hur bilen är att köra till våren när den är monterad! Har dock ingen servo.. har inte råd med allt på en gång.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Klart imponerad av Håkans grejor,,,men har oxå stark tilltro till en MODERN snäcka typ den audioslave beställt då jag kört liknande på Corvetterr (2 fingrar på ratten i 280)och är nöjd med flamming rivers grejor,,,det kan räcka med en modern snäcka och då är min bil fortfarande en mustang...*s*

inväntar våren med spänning för attt prova ut ny snäckan ihop med GlobalWest chassiet jag monterat upp...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Man skall inte sova när man kör bil, att köra med

två fingrar på ratten kan aldrig vara bra. :?

Ett stadigt tag tio i två och håll ögonen på vägen

så är det inget problem att köra. 8)

Glömde visst att det vimlar av bilister idag som

troligen köpt körkortet på postorder, många vet ju

inte ens om var blinkerspaken är. :evil:

Kanske kan vara en bra investering med kuggstång

så man hinner flytta på sig i tid och utan vingel. :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallå

Nu var det ett tag sen man hörde något angående styrningen från antingen Andrew eller Håkan.

Som sagt det är nog fler än jag som är intresserade av att köpa detta till sin pärla.

Det man undrar över är pris och när man kan köpa det?

Mvh Kent

Link to comment
Share on other sites

Hallå

Nu var det ett tag sen man hörde något angående styrningen från antingen Andrew eller Håkan.

Som sagt det är nog fler än jag som är intresserade av att köpa detta till sin pärla.

Det man undrar över är pris och när man kan köpa det?

Mvh Kent

Väntar på pris jag å...

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde nyss Power rack & pinion + steering column från uniqueperformance det är nog TCP rack & pinion och flaming river steering column. Det kostade mig sammanlagt $2297. Få hoppas nu att det är en bra uppgradering.

mike

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...