Jump to content

Km/h


AndersAmby

Recommended Posts

Jag har testat min mustang lite. Det verkar inte som om km/h mätaren är speciellt precis. Någon som vet vad Max hastighten är på en mustang 94 model. Sen funderar jag på om det är någon skillnad i max hastighet om man kör cab eller om man kör ht. :?:

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att däcken påverkar hastigheten jämfört med mätaren, om däcken är mindre än orginal (omkretsen, radien) så visar mätaren mera än vad bilen egentligen åker...

Maxhastigheten är nog samma oavsett modell..

Gissningsvis runt 140-150mph (räkna själv, X1.609 så får du KM/H)

Link to comment
Share on other sites

När jag testa lite hastigheter så kom jag upp i 125 km/h på tvåan, hmmm. Trean kunde man dra till 180 Km/h, vet inte riktigt exakt höll mest koll på vägen och trafiken runt omkring. Fyran resp. femman försökte jag inte enns att kräma på då det gick lite för fort för att testa på *pip* väg :-( Men oj vad fort jag nådde min destination den gången.

Link to comment
Share on other sites

Hittade värdens raka och krämade på ordentiligt och fick det att stå 180 Km/h och det tog ganska långt tid men sen tog rakan slut.Hade den varit längre hade jag bromsat än då för det gick ruskigt fort..Men det är inte orginal fälgar. Så det är nog det då...

Link to comment
Share on other sites

135mph har jag haft min mustang uppe i, och det är den verkligen INTE byggd för...

:)

Skakar och gungar hej vilt, så vill man köra fort är det krafitga mod som gäller, eller köpa en porsche...

;)

anders>> din mätare går fel, alldeles säkert, 180 kommer man upp i rätt så fort tycker jag...

Link to comment
Share on other sites

Min 02:a cabbe har jag testat med mitt GPS-system som jag testar en del andra bilar med och min bil visar för ovanlighetes skull nästan helt exakt rätt.

Vanligen visar ju mätaren lite för mycket. Min V70 volvo visar nästan 10% för mycket

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...