Jump to content

Recommended Posts

Vad börjar man felsöka när bara backen funkar en gång och inte några framåtväxlar skulle backa ut bilen och provköra backen lades i riktigt skulle sedan köra fram det gick inte fyllde i mera olja då nivån va låg startade igen backen funkar men ingen drivning framåt lägger i baken igen och nu funkar inte den heller. Hittar inget anat med samma fenomen vad kan detta bero på lådan köpte som nyrenoverad och jag hällde i 5 liter olja sen körde jag in kammen eller kan jag förstört något när jag kört på så högt varv i 20 min med förelåg oljenivå.. Fyllde den senare till rätt nivå. Kan det vara något som är kärvt för lådan har nog legat ett par år hade också ventilpacketet borta då kickdownen ej låg i rätt läge

Link to comment
Share on other sites

Vad börjar man felsöka när bara backen funkar en gång och inte några framåtväxlar skulle backa ut bilen och provköra backen lades i riktigt skulle sedan köra fram det gick inte fyllde i mera olja då nivån va låg startade igen backen funkar men ingen drivning framåt lägger i baken igen och nu funkar inte den heller. Hittar inget anat med samma fenomen vad kan detta bero på lådan köpte som nyrenoverad och jag hällde i 5 liter olja sen körde jag in kammen eller kan jag förstört något när jag kört på så högt varv i 20 min med förelåg oljenivå.. Fyllde den senare till rätt nivå. Kan det vara något som är kärvt för lådan har nog legat ett par år hade också ventilpacketet borta då kickdownen ej låg i rätt läge

motorn varmkörd, kör igenom samtliga växlingslägen, kolla sen oljan när motorn står på tomgång.

Link to comment
Share on other sites

Det har jag gjort backen funkar endast en gång har ej haft tid att kolla bandspänningen än hoppas hinna med det i morgon annars är det nog något med ventilpacketet. Hadde det borta för att fixa kickdovnlänkaget och förundrades över att det ej va någon packning mellan ventilpacketetet och lådan ska det vara så????

Link to comment
Share on other sites

Den bakre bandjusteringen va max inskruvad så tydligen ha denna låda varit provmonterad förut och utan att driva har nu suttit och miklat i bilen i 20 min och endast lykats få i backen 2 ggr aldrig drive så det blir nog att riva ventilpaketet

Link to comment
Share on other sites

Läste på en amerikansk sida att det va något clips eller låsring framme vid oljepumpen som kunde gå sönder värkligen ingen annan som har haft detta problem??

Link to comment
Share on other sites

Det verkar vara en klåpare som meckat i din låda då först ventilpaketet är felmonterat och sedan har spänt bromsbandet i botten, du får nog dela hela lådan o kolla upp vad de sysslat med . kan vara så att den inte alls är renoverad.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror nog den va renoverad för den va helt tomm på olja. Ventilpaketet va även slarvigt ihopmonterat då hålen på plåten inte va i linje med hålen i ventilpaket är nu och hjälper dottern med en lägenhet sen ska jag montera ner paket et och se fal jag hittar något fel men hitttar ej någon bra sprängskiss på det senare paketet på c4 ventilpaket. Är även lite nyfiken på clipset i oljepumpen som jag läste om på den amerikanska mustangforum för min oljepump va oxå utdragen när jag fick lådan. To be continue

Link to comment
Share on other sites

Tror nog den va renoverad för den va halt tom på olja och nya packningar . Dessutom va plåten inte linjerad med ventilpaket så den ena skruven gick jättetrögt ska kolla upp om det är rätt monterat men hittar ingen sprängskiss på ddt nyare ventilpaket . Är även nyfiken på det där clipset som jag lästu om på det amerikanska mustangforum. To be continue

Link to comment
Share on other sites

kan inte hitta någon sprängskiss på det senare ventilpaketet till c4 eller youtube klipp om hur det ska sitta ihop. mistänker att det fattas en kula.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
Ventilhus -70

Tack så jättemycket va precis vad jag sökte efter ser att det saknades en kula i mitt ventilpacket samt att den tredje sliden från vänster på bild va skadad vid montering så både den inre och yttre satt fast va ytterligare ett fel oxå. Nu fins det hopp om att få lådan att funka.. ,men först semester hej sålänge

Ändrade %s av %s (%s)
Tillägg
Link to comment
Share on other sites

Tack så jättemycket va precis vad jag sökte efter ser att det saknades en kula i mitt ventilpacket samt att den tredje sliden från vänster på bild va skadad vid montering så både den inre och yttre satt fast va ytterligare ett fel oxå. Nu fins det hopp om att få lådan att funka.. ,men först semester hej sålänge

Om du skaffar ett nytt ventilhus så köper jag gärna ditt gamla

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet vad artikelnr på plasticball 217 är och det måste väll vsta samma storlek på den på ventilsidan som på den på icke ventilsidan

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet vad artikelnr på plasticball 217 är och det måste väll vsta samma storlek på den på ventilsidan som på den på icke ventilsidan

Samma storlek :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort ett trycklufts test på lådan och jag reagerar på att specielt direkt kopplingen läcker igenom väldigt mycket låter nästan som man blåser rakt ut även forward clutch läcker men inte als lika mycket. Är det någon som vet hur tätt det ska vara jag hör bägge kopplingarna banden rörsig som det ska och även ventilerna morrar som på Youtube filmen. C4 aircompression test

Link to comment
Share on other sites

Klart de läcker med luft. eftersom de är gjorda för hydraulisk funktion.

Du ska bara kontrollera att allt rör sig och gör det så utan tvekningar är allt okej.

Kopplingen läcker säkert mer eftersom den har en mycket klenare tätning samt en backventil i form av en kula som inte tätar lika bra i luft som den gör i olja.

Blåsa ska det väll kanske inte göra utan du ska tydligt höra hur det pressar

Men för att veta måste du ta isär allt och det är tämligen lätt.

Kopplingen kan folk vara rätt klantiga med och skada någon av gummitätningarna med då ska man vara riktigt klantig.

C4 är nog den enklaste automatlådan på planeten och man behöver inga specialverktyg för att få ihop den.

En manual kan ändå vara bra att skaffa vilket Hansen racing har.

Annars kolla in min film så ser du hur fort det går! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok då pro ar jag att sätta i den saknade kulan och fixar den kjärvande ventilen och provar igeen om den funkar . Vart fins du och vad tar d för en renovering.

Link to comment
Share on other sites

Klart de läcker med luft. eftersom de är gjorda för hydraulisk funktion.

Du ska bara kontrollera att allt rör sig och gör det så utan tvekningar är allt okej.

Kopplingen läcker säkert mer eftersom den har en mycket klenare tätning samt en backventil i form av en kula som inte tätar lika bra i luft som den gör i olja.

Blåsa ska det väll kanske inte göra utan du ska tydligt höra hur det pressar

Men för att veta måste du ta isär allt och det är tämligen lätt.

Kopplingen kan folk vara rätt klantiga med och skada någon av gummitätningarna med då ska man vara riktigt klantig.

C4 är nog den enklaste automatlådan på planeten och man behöver inga specialverktyg för att få ihop den.

En manual kan ändå vara bra att skaffa vilket Hansen racing har.

Annars kolla in min film så ser du hur fort det går! ;)

Det pratas ocxså om någon låsring som kan lossna om pumpen åker ut. Va ingen sprängkåpa när jag köppte lådan ock pumpen va utdragen till sprängkåpsbultarna stoppade den.

Link to comment
Share on other sites

Ok då pro ar jag att sätta i den saknade kulan och fixar den kjärvande ventilen och provar igeen om den funkar . Vart fins du och vad tar d för en renovering.

Eskilstuna men jag gör inga jobb åt andra. Jag har fullt upp med mitt eget intresse. :)

Delar och tips har jag massor av dock!

Som Peter skrivet ta isär den nu.

Mycket lätt hänt att axialbrickor hoppar ur och kläms sönder.

Låsring finns ingen som kan hoppa ur.

Link to comment
Share on other sites

Ta isär alltihop. Det kan ha delat på sig i lådan då

Kan det förklara att det inte är något motstånd när man trycklufts test ar kopplingen???? Kan man pkocka ur kopplingwb framideån ellwe nåste kela kådan rivas

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...