Jump to content

autolite 2100


svaneljung64

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Hur har det gått, fick du igenom bilen i besiktningen till slut?

Hur är skicket på din förgasare? Den kanske behöver en renovering?

En Autolite 2100 förgasare fungerar väldigt bra när de är i skick. Att ta steget till att byta till en eftermarknads typ Holley eller Edelbrock för med sig lite merarbete. Det är inte alltid gasvajer eller kickdownstag passar. Det behövs ibland även en spacer för att förgasaren ska passa mot ett originalinsug.

Jag kör med 2100 förgasare på min -70 Mustang med 302". Den fungerar väldigt bra till min originalmotor.

En renoveringssats från Hansen Racing kostar ca 350kr ifall du vill göra jobbet själv. Ifall du inte har en verkstadshandbok så kan en sådan rekommenderas att köpa in. Annars finns det ju väldigt mycket information på nätet.

Har hört talas om "Carbguy" som renoverar förgasare till bl.a amerikanska bilar. Har ingen erfarenhet själv av hans jobb, men flera jag pratat med har varit nöjda.

Carbguy c/o Clean Car AB

Årdalavägen 78

125 40 Älvsjö, SWEDEN

+46-8-647 76 10, 8:30-16:30.

Deras hemsida: www.carbguy.com (http://www.carbguy.com)

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

tack för tipsen..men det blev nytt edelbrock performer insug och en förgasare edelbrock 500

samt en ny alu kylare med elfläkt dock ej mont ännu..samt byte av en fuktande/droppande soppapump

började i helgen riva i grejorna och har fått dit insuget och började med alla vatten o vaccum nipplar, skulle montera förgasarn då ser jag till min fasa att bakre korkpackningen kalvat ut!! helvetes surt!!..slog igen garagedörrn och har inte vart där sen 2 dagar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...