Jump to content

Vilken modell?


malawijanne

Recommended Posts

Hej, är ny här på forumet. Jag har tänkt att investera i en liten mustang cabbe från 64-67.Nu till min fråga, vilken modell är mest attraktig, eller vad är det som gör att dom olika modellerna skiljer sig i pris förutan skicket på bilen.Janne

Link to comment
Share on other sites

En cabbe 64-66 med en smallblock i. Gärna röd med vit cabbe som originalfärg.Men hittar jag en fin 67-69 med smallblock i så stänger jag inte dörren för en sådan. Jag har varit intresserad i många år att köpa en musse, men jag har inte haft möjlighet innan, nu har jag det och jag har även ett garage att ställa in den i på vintern, så nu är det äntligen dags.Jag har lite frågor som ni kanske kan besvara.Fanns det styrservo och bromservo även på dom första mustanger eller är det tillval? Fanns det elcab på dom första mustangerna?

Det bör du få en riktigt fin bil för. Men du bör bestämma dig för vilken modell som faller dig i smaken.
Link to comment
Share on other sites

Allt är tillval bromsservo är dock ovanligt till 64-66

så styrservo , skivbromsar, bromservo, motor, vxl, ac, elcab, + mycket annat som inredning , div lister , däck o fälgar, vart valbara options när de såldes nya, så om det är monterat bilen du hittar är det inte säkert att det är original monterat, skall man veta säkert får man beställa en sk martireport,

men allt detta är lätt att hitta info om i alla de olika böcker och forum osv på nätet , bokhandeln osv,

Link to comment
Share on other sites

Tittar du på en tidig modell av Mustang 65-66 så sök efter en fin (Äkta) GT. Om du skall upp på modell 67 som sägs vara den bäst byggda mustangen så se till att få en stor orginal motor. Samt var mycket noga med skick samt dokumentation. Ta dig tid att söka efter rätt bil och kan du vänta så är hösten bra då priserna är i botten men utbudet är kanske lite skralt men om du väntar fram till våren så går priserna upp och utbudet ökar. Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...