Jump to content

Recommended Posts

Hej. Nu kommer en ny fråga. Vad tankar ni era äldre Mustanger med? Jag har en 1966. 95 Okt. med blytillsatts. Eller 98 Okt. med eller utan blytillsatts? Eller var mustang så långt framme så den går på vanlig 95 Oktan?

Mvh: Evert

  • 2 weeks later...

Går säkert utmärkt med 95 oktan om inte annat så märks det.

Tillsats behövs endast om motorns toppar inte har härdade ventilsäten.

Jag kör aldrig något annat än 95 oktan trots hög kompression så går det bra

Japp han har rätt.

Att motorn spikar kan bero på olika anledningar.

För hög kompression

För lite bränsle i luft/bränsle blandning

För varm motor.

Avlagringar i toppar eller kolvar

Går bilen fint på 98 så kör på det.

Kan inte för mycket förtändning också göra att motorn spikar? Min går lika bra på 95, som på 98 oktan. Märker ingen skillnad. Hade den inlämnad hos Lundblads motor i Bandhagen (Stockholm) 2012 för uppmätning av cylinderbalans, förgasar- och tändinställning (Pertronix). Sedan dess har den gått perfekt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...