murre 77 Posted August 11, 2014 Report Share Posted August 11, 2014 Hejsan:cool:. Är ny här på forumet o ganska ny mustang ägare oxså.Vart över till staterna med min fru o inhandlade min drömbil, en 66 fastback, färg turqose med pony inredning, 289 ,deluxe ratt mkt nöjd med det köpet:D. O nu när jag äntligen fick hem den så vart det dax för ursprungskontroll, registreringsbesiktning,försäkring,osv.Allt gick som smort ursrungskontrollen försäkringen o även regbesiktningen. Fick bara en tvåa på för hög co halt. Den vart dubbelt så hög som den får vara:p o bilen formligen stinker avgaser när man är ute o kör:p. Är inte särskilt haj på dessa motorer o förgarare än men det verkar som om det sitter en alldeles för stor förgasare på motorn som dessutom inte går att ljustera:confused:. förgasarn är en 4ports holley med nr:E3ZE-9510-AUA. List-50093 2222 och på brickan stpår det A2HI0. Motorns nr : ärC5AE-6015 som jag tror är en 289:confused:. Vad rekommenderar ni för fugg till denna motor som går igenom bes o ger lite bättre bränsle ekonomi? Eller kanske det går att byta munstycke så det går att bes med hollyn:). Tacksam för svar. Mvh Roger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drivax Posted August 15, 2014 Report Share Posted August 15, 2014 Den går säkrt att justera annars fins ju den änkla vägen och köpa enn ny ekonomibestyckad edelbrock 500 kostar knapt 4000kr tror jag. Har skälv hålt på med min origenal förgasaren ett längre tag tilslut nådde jag problemet. Vad jag lärt mig om holly är att membranet till tillskottsventilen går lätt sönder kanske det kan påverka co halten sen fins det ju alltid k-sprit att till gå vid besikningstillfällen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
murre 77 Posted August 16, 2014 Author Report Share Posted August 16, 2014 Hej drivax:) o tack för svaret. Jag vart nere vid bilverkstan igår o bilmeckan hittade en märklig skruv vid foten av förgasaren o det visadwe ju sig att det va justerskruven:p. Borde kanske vart en enkel sak att hitta denna skruv men den hade en väldigt konstig form så till o med bilmeckarn hade problem med va det va(han har meckat en hel del med jänk). Men hur som helst fixade han co halten:D. Men precis när vi fixat co så passade bränsle pumpen att lägga av:crazy:. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted August 16, 2014 Report Share Posted August 16, 2014 Vill du skojja med besiktningsfarbrorn så tanka hälften E85 när du kör in på bilprovningen - det gjorde jag och fick CO-halt som en modern bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
murre 77 Posted August 16, 2014 Author Report Share Posted August 16, 2014 Ja tanken har slagit mig:). Men nu fixade sig co halten med hjälp av justering:D.Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lans Posted August 16, 2014 Report Share Posted August 16, 2014 Hejsan:cool:. Är ny här på forumet o ganska ny mustang ägare oxså.Vart över till staterna med min fru o inhandlade min drömbil, en 66 fastback, färg turqose med pony inredning, 289 ,deluxe ratt mkt nöjd med det köpet:D. O nu när jag äntligen fick hem den så vart det dax för ursprungskontroll, registreringsbesiktning,försäkring,osv.Allt gick som smort ursrungskontrollen försäkringen o även regbesiktningen. Fick bara en tvåa på för hög co halt. Den vart dubbelt så hög som den får vara:p o bilen formligen stinker avgaser när man är ute o kör:p. Är inte särskilt haj på dessa motorer o förgarare än men det verkar som om det sitter en alldeles för stor förgasare på motorn som dessutom inte går att ljustera:confused:. förgasarn är en 4ports holley med nr:E3ZE-9510-AUA. List-50093 2222 och på brickan stpår det A2HI0. Motorns nr : ärC5AE-6015 som jag tror är en 289:confused:. Vad rekommenderar ni för fugg till denna motor som går igenom bes o ger lite bättre bränsle ekonomi? Eller kanske det går att byta munstycke så det går att bes med hollyn:). Tacksam för svar. Mvh RogerHej o väkommen Kul med en gammal mustang som kommer som ny medlem. MEN BYT ALIAS !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
murre 77 Posted August 16, 2014 Author Report Share Posted August 16, 2014 Ja men hur:confused:. Har ställt frågan innan men fick inte något svar:p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorre70 Posted August 17, 2014 Report Share Posted August 17, 2014 5 liter bensin i tanken o lika mycket K-sprit gör kanske under verk?Ps förra besiktningen hade jag 4,5 tror jag det va, denna besiktning hade jag 2,0 o då har jag inte gjort något med bilen.Det ända jag gjort! men det vet jag inte om det påverkar är att dom sista tankarna har jag inte haft i bly tillsättning?o om detta har betydelse, så om dom har mera bly i bensinen i usa, o det va massa kvar, kanske detta påverkar dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke cmc 2171 Posted August 17, 2014 Report Share Posted August 17, 2014 För två veckor sedan besiktigade jag min 70:a med 351w och holley 600. Fick 0,1 i co! Hade strypt blandskruvarna massor och hällt i en flaska k-sprit. Besiktningsmannen trodde inte sina ögon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.