Jump to content

Mustang GT Grabber Orange - Kromade eller Svarta 20" Fälgar??


Tobbe1977

Recommended Posts

Som de flesta här inne nog redan läst så är jag på jakt efter ett par 20" till min grabber orange Mustang. :)

Den stora frågan som jag tänkte höra med er vilka ni tror är snyggast - svarta eller kromade?

Vet att det är jag själva som avgör i slutändan men vill ändå fråga er vad ni tror blir snyggast?

Plus att jag tyvärr inte vet någon annan som har en grabber orange med svarta fälgar som jag kunnat skåda live. Är rätt så stor skillnad bara och kolla på massa bilder.

Kollade på ett Mustang forum i Amerika där grabber orange är bra mycket mer populär än vad den är här i Sverige. Där tyckte till 90% av jänkarna att svarta hade varit snyggast.

Såhär ser bilen ut idag med 18" kromade original bullit fälgar:

20140813-122637-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker kromade är snyggast! Svarta kan va snygga på dagen men när det är mörkt som jag läste i något forum, så ser man bara fyra svarta hål!

Kromade fälgar syns väldigt bra dygnet runt! Jag har själv varit nära köpa svarta, men ju längre tid jag har haft mina i olika väderlekar och olika tider på dygnet så föredrar jag kromade. Även min sambo och flesta vänner föredrar kromade! Men det är ju ditt tycke som avgör till slut.

Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

Kromat eller polerat som du redan har! :thumbup:

Samtidigt 20'' är "too much" och ser lite väl "mother fucker bling, bling" ut med kromat...Smaksak!

Med svarta fälgar kommer du ångra dig rejält av praktiska själ!

Minsta dammkorn får svarta fälgar se trista ut och du får tvätta dom 10ggr oftare än kromat

Ännu värre med mattsvart som binder skiten till sig så de är ännu svårare att hålla snygga

18'' som du redan har passar väldigt bra i harmoni och bilen blir mindre nervös på vägen än med 20''

Fundera på pulverlacka de 18'' fälgar du redan har om du vill ha svart.

Gjort det på en Coys fälgar på en Mach 1a och blev sisådär tycker jag.

post-2532-144839502424_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kromat eller polerat som du redan har! :thumbup:

Samtidigt 20'' är "too much" och ser lite väl "mother fucker bling, bling" ut med kromat...Smaksak!

Med svarta fälgar kommer du ångra dig rejält av praktiska själ!

Minsta dammkorn får svarta fälgar se trista ut och du får tvätta dom 10ggr oftare än kromat

Ännu värre med mattsvart som binder skiten till sig så de är ännu svårare att hålla snygga

18'' som du redan har passar väldigt bra i harmoni och bilen blir mindre nervös på vägen än med 20''

Fundera på pulverlacka de 18'' fälgar du redan har om du vill ha svart.

Gjort det på en Coys fälgar på en Mach 1a och blev sisådär tycker jag.

[ATTACH=CONFIG]31864[/ATTACH]

Jag har kört både 18" och 20" på min bil. Tycker inte att bilen har blivit mer nervös med nuvarande 20".

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla era åsikter. Har varit runt på lite olika ställen i Skåne för att se olika Amerikanska bilar med diverse fälgar. Har precis som de flesta här kommit fram till att kromade måste vara det snyggaste. Inte heller fel med både svart och krom på samma men tyckte ändå att det var något som fattades. Helt svarta kommer det inte heller att bli. Såg iofs en mörkblå mustang som hade det och det gillades inte från min sida. Utan tänkte att det skulle få bli något typ av dessa två fälgar, vad tror ni om dessa?

hertz-004.jpg

kep639-010.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mycket snyggt båda!

Ett plus för de översta!

:cool:

Håller med dig. De översta är sjukt snygga. Hade det inte varit för att de är äkta Coys och med ordentlig prislapp hade jag köpt dem direkt.

De på den röda är 5000:- billigare och är alu högblank medan Coys är krom.

Vet iofs inte vad skillnaden är mer än att kromen blänker mer, får nog ta sig en funderare för det kostar en del att köpa nya 20".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack alla för era åsikter.

Nu äntligen har jag beställt en uppsättning nya fälgar och däck.

Blev inte krom och inte heller svarta, utan en kompination av båda färger.

Gillade verkligen 20" krom fälgar men tyckte att det blev lite för mycket bling bling över det. Helt svarta hade lite råare look men tyckte att det blev för mörkt.

Istället blev det typ svart fälg med silvriga 5 ekrar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Håller fortfarande på att söka efter 20". Skall ärligt talat säga att jag har inte bestämt mig om det blir blanka eller modell mörkare. Snackade med en annan mustang kille som föreslog en fälg med antracit grå centrum med polerad bana, det kom att passa perfekt till en grabber orange.

Är så himla svårt att se det framför sig och man vill ju inte köpa något för runt 20k och sedan ångra sig efter ett tag. :)

Jaja. Jag får leta vidare och se vad man fastnar för. Gillar även konkava fälgar men även där är det himla svårt att föreställa sig om det passar på en Mustang. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

då har jag bara haft otur som vanligt...

har både annvänt orginalet från usa och från britterna..

och det har inte varit nå¨n skillnad alls...

lackade mina vinter hjul med dipp i matt svart... och silver..

men skulle inte på stå att det är något att rekommendera.. på vinter hjul i alla fall

Link to comment
Share on other sites

då har jag bara haft otur som vanligt...

har både annvänt orginalet från usa och från britterna..

och det har inte varit nå¨n skillnad alls...

lackade mina vinter hjul med dipp i matt svart... och silver..

men skulle inte på stå att det är något att rekommendera.. på vinter hjul i alla fall

Jag köpte originalet och lackade mina volvo vinterfälgar gun metal gråa.

Tvättar dem bara med fälgrent och schampo och mina håller än sålänge. Men kan tänka mig att saltet tar hårt på dem om man inte sköljer av dem lite då o då.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...