Mach11971 August 17, 2014 Report August 17, 2014 Hej har en bekants mustang 1969 med 302 moton i. han hade kört 5 mil efter han köpt bilen tills den började knacka duktigt.han kom till mig så öppnade höger ventilkåpa och såg att vipparmarna hade hoppat av ventilskaftet på 2 av ventilerna har byt lyftarna stötstängerna och vipparmarna . men samma problem återstår på en ventil vad tror ni vad det kan vara sned ventil?tacksam för svar Citera
fast66 August 18, 2014 Report August 18, 2014 Muttrarna till vipporna är ju normalt av typen som är "lite ihopklämda" så att de låser själv. Man drar ju bara 3/4 varv efter att man låst stötstången då an justerar ventil/lyftare och de kan säkert lätt gänga upp sig...? Speciellt om det är fel mutter eller utsliten mutter... jm2c kan vara värt attkolla.//Classe Citera
Per Berglund August 18, 2014 Report August 18, 2014 Muttrarna till vipporna är ju normalt av typen som är "lite ihopklämda" så att de låser själv. Man drar ju bara 3/4 varv efter att man låst stötstången då an justerar ventil/lyftare och de kan säkert lätt gänga upp sig...? Speciellt om det är fel mutter eller utsliten mutter... jm2c kan vara värt attkolla.//ClasseJapp har topparna låsmuttrar så låter det exakt som det vore antingen slitna muttrar eller rentav fel muttrar!Ford gick nämligen över till vanliga muttrar senare så det gäller att det är rätt muttrar till stödbulten som sitter på toppen.Låsmuttrar sitter bara på 60-tals toppar.Kan ju vara någon bytt topp eller satt dit fel kombination av delarLåsmuttrar funkar iallafall till båda sorter!Om du inte har "kläm" på hur muttrarna ser ut så har du bild här ....Inte riktigt runda som synes Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.