berghmat August 18, 2014 Report August 18, 2014 Hej! Jag heter Matte och har en Mustang från 1966 sen 20 år tillbaka. Den har gått näta på problemfritt i alla år. Den togs från staterna till Sverige 1985 och renoverades i fyra år . Det som inte byttes var elsystemet vilket givetvis var en miss.( dock ej påverkbart av mig ) Det problem jag har nu är att instrumenten,( vattentemp, oljetemp och bensinmängd) inte fungerar eller svajar fram och tillbaka. Jag trodde direkt att det var ett jordfel men efter att ha kollat jordpunkter, monterat isär och felsökt alla kontakter, sprutat kontaktspray löser jag ändå inte felet. Även lysena blir ibland "svaga". I övrigt fungerar allt annat. Har någon snäll Mustangare något tips ? Tack på förhand! / Matte Citera
NackaBosse August 18, 2014 Report August 18, 2014 Hej Matte!Har du haft en Musse i 20 år utan att vara medlem i klubben?. Kan varmt rekommenderas. Vi har mycket kul tillsammans.Nu till ditt problem.Titta på den här killens video om problemet så får du lite hjälp på vägen. Men....det finns mycket mer än det här på hans website. Lycka till! Citera
ivar August 18, 2014 Report August 18, 2014 Utan att ha sett filmen påstår jag att voltregulatorn behöver bytas. Citera
berghmat August 21, 2014 Author Report August 21, 2014 Hej Matte!Har du haft en Musse i 20 år utan att vara medlem i klubben?. Kan varmt rekommenderas. Vi har mycket kul tillsammans.Nu till ditt problem.Titta på den här killens video om problemet så får du lite hjälp på vägen. Men....det finns mycket mer än det här på hans website. Lycka till!Super Tack för tipset ! Filmen var bra och jag ska kolla upp kontakterna bakom instrumenteringen. :-) Matte Citera
berghmat August 21, 2014 Author Report August 21, 2014 Tjena IvarTack för tipset. Det blir en följd fråga på voltregulatorn. Var tusan sitter den? Sitter den direkt efter batteriet på torpedväggen ?/Matte Citera
Lars Alfredsson August 21, 2014 Report August 21, 2014 Hej!Den sitter på baksidan av själva instrumentethttp://www.mustang.org.au/forum/index.php?topic=12082.0 Citera
Recommended Posts