matteponken August 26, 2004 Report August 26, 2004 Tjena hade lite frågor angående Engelsk nysålda mussar..Undrar om det på den ön fanns både högerstyrda och vänsterstyrda mussar..eller om alla var konverterade till högerstyrt..är mest intreserad att få veta om 69 års modell Citera
Ronnie S August 26, 2004 Report August 26, 2004 Jag diskuterade detta bara för några dagar sedan med en engelsman som bor i Sverige sedan länge. Han sa att det var vanligast att amerikanska bilar inte var konverterade alls i England, utan att dom var vänsterstyrda (vi talade då främst om amerikanare som var nya när han växte upp, alltså årsmodeller från mitten av 60-talet och en bit in på 70-talet). För övrigt tror jag inte att man byggde några högerstyrda bilar alls i USA. Dom länder som ville ha (eller kanske krävde) högerstyrt fick nog konvertera bilarna själva (jag har sett bilder på högerstyrda amerikanare från Australien tex). Detta är dock inget jag kan säga med 100% säkerhet. Citera
matteponken August 26, 2004 Author Report August 26, 2004 Tjena RonnieOkej låter bra det där..saken är att 69:a som jag har är enligt Martinaoutoreport nysåld till England..men jag tyckte det värkade lite underligt för den är vänsterstyrd..Engelska bilar är ju högerstyrda så det kändes like konfundersamt med en vänsterstyrd bil från England..har själv en del böcker med bilder på högerstyrda mussar från just England.Hade själv ingen aning om att det var exportbil förrän raporten anlände..första regningen i Sverige var 1977 så jag tog för givet att den var importerad från USA..Får se om någon annan har något mer att säga om just detta ämne Citera
mikeo cmc 748 August 26, 2004 Report August 26, 2004 Jag hittade ett inlägg på en annan mustang sida där man diskuterade detta. Där var en från australien som skrev så här: i dont think its weird here in Aus as mustangs were sold as RHD back in the 60's.... limited number but they did exist.De var nog inte vanliga men det verkar som de fannsmike Citera
fast66 August 27, 2004 Report August 27, 2004 I Australien fanns t.o.m. en egen fabrik, som tillverkade ett litet antal Mussar - skulle tro att dessa var högerstyrda. I övrigt har det under många år varit ett krav (som man nu släppt på) att alla bilar som togs in i landet skulle konverteras! Citera
Recommended Posts