Jump to content

vad ska jag välja?


pravihrvat

Recommended Posts

Hej, har ett "problem".

Köpte en musse med flowmaster system samt axle back från norma's. Fick även med original.

Till saken är att normas låter sjukt mycket. (Mätt över 100 db) och när jag satte dit originalen så blev det för tyst. Vilka tips kan jag få här? Är sugen på pypes pype bomb eller shelbys mgtca1 då dessa verkar vara mellan normas och originalen gällande ljudet. Vill ha bättre ljud än originalen, men lägre än norma's

När jag endå skriver..vad är skillnaden mellan mgtca1 och en mgtca?

Sorry om jag posta i fel del av forumet.

Förövrigt äger jag en GT 2012 om det är till hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Monterade mtgca1 axle backs (GT500 originaldämpare 2009-2011) i april i år på min 2014 GT. Är tok-nöjd med ljudet. Djupt dovt muller på tomgång och rejält V8 ljud när jag drar på. Lagom högt, grannarna hör definitivt när jag lämnar uppfarten men jag får bara beröm, inget gnäll. Dämparna är helt utan resonans i hela varvtalsregistret.

Burkarna tittar fram lite grand under bilen när man ser bilen bakifrån så jag målade dom svarta innan montering. Nu är dom helt osynliga.

Rekommenderas varmt!

Ändrade %s av %s (%s)
spelling
Link to comment
Share on other sites

Aha okej! Dem jag är ute efter är mgtca1 är modell 2011-2013. Bör väl vara ungefär samma ljud. Att dem inte är svarta soelar mindre roll men det är ju en smaksak. Jättesvårt att avgöra hur bra eller dåligt ljudet är när man ser videos på youtube.

Tack för svaret föressten : )

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt. Samma motor, samma avgassystem. Därför låter det lika.

Just dessa är ganska dyra, ca 5-6 tsek tror jag mig minnas. Köpta hos Grufman i Sthlm. Kan säkert ordnas billigare med eget köp i USA och skeppning till SE.

Du kan hitta lite roliga (och informativa) test av dämpare på latemodelrestoration.com där bla Ford Racing m-5230-mgtca1 är med. Men som du själv säger, youtube gör inga dämpare rättvisa.

Jag valde mina baserat på rekommendation från en kollega i USA som renoverar/reparerar Mustanger på sin fritid. Hans val är FR500s för årsmodell 05-09 och MGTCA1 för senare modeller.

Och jag är helnöjd. Tom mina grannar som är två seriösa revisorer har bett mig starta bilen för att få lyssna på mullret... Svårslaget.

Ändrade %s av %s (%s)
spell
Link to comment
Share on other sites

Mgtca1 är version 2011-2013 och mgtca version 2014+ i orginalshelby.

Läste till mig att mgtca1 är ca 3000 sek och mgtca ligger på 7-8 pga av annat stål och nyare modell. Checkade in grufman, där har dem endast mgtca dvs version 2014. Är mer sugen på mgtca1 men ska iväg till jönköping om några timmar o leta ett par mgtca1. MVH :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...