Jump to content

Byta tändsystem till MSD ?


sniffer

Recommended Posts

Har under en längre tid funderat på att bya ut hela mitt gammla tändsystem mot ett nytt fint MSD-tendsystem med spole, box, födelare och allt. De jag har i nu är en orginalfördelare som är ränsad på brytare (brytarlöst) och mågon typ av tribox (ignitor) och orginal spole (med förkoplingsmotstond). Anledningen till att jag funderat på att byta är att jag får en känsla av att motorn tänder lite dåligt på tomgång och även på lite lägre varvtal när bilen stått ett tag och strömmen i batteriet sjunkt lite. Och så vill jag även kunna köra stift med lite längre gnista.

Så det jag undrar nu är om man kan köpa något typ av MSD-packet med spole, fördelare och box i ett paket? Eller om man måste köpa var sak för sig? Om det nu inte går att få lite billigare i något baketpris så kanske det vore värde på att bara byta spolen :? I så fall, vart kan man köpa MSD-grejjer närmast tro?

Link to comment
Share on other sites

Absolut ska du köpa hela paketet!

En enorm skillnad på hur bilen startar och går.

Du kan beställa själv från JEGS eller Summit för det kan bli ½ priset mot hemma.

Vi tog hem ett helt system till Morgan Roos 351C 4V och det gick på 5800kr och då har du det på tröskeln hemma

-- MSD 6A tändbox

-- MSD Pro Billet Distributor nr 8478

-- MSD Tändkablar (Ett måste då det är annan infästning för MSD)

-- MSD Blaster 2 Tänspole

Dessa grejer måste användas tillsammans. Fördelaren kopplas alltid till en MSD 6A box via en speciell kabel enbart för magnetisk trigger.

Hög kvalite',exakt och superenkelt att installera.

pn8477.jpg

Link to comment
Share on other sites

Absolut ska du köpa hela paketet!

En enorm skillnad på hur bilen startar och går.

Du kan beställa själv från JEGS eller Summit för det kan bli ½ priset mot hemma.

Vi tog hem ett helt system till Morgan Roos 351C 4V och det gick på 5800kr och då har du det på tröskeln hemma

-- MSD 6A tändbox

-- MSD Pro Billet Distributor nr 8478

-- MSD Tändkablar (Ett måste då det är annan infästning för MSD)

-- MSD Blaster 2 Tänspole

Dessa grejer måste användas tillsammans. Fördelaren kopplas alltid till en MSD 6A box via en speciell kabel enbart för magnetisk trigger.

Hög kvalite',exakt och superenkelt att installera.

pn8477.jpg

OK Bra bra :) Så det passar även till 351w 4v då alltså?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...