Jump to content

Featured Replies

comment_141755

Hej,

Jag tänkte kolla intresset för att samla ihop svenska Bossar i den här tråden. Det är inte så vanligt att man ser dem på forumen. En del har synts till på Blocket och en del har man bara hört talas om. Någon enstaka finns på Garaget.

Min bil:

2012 Boss 302 #0233

Färg: Yellow Blaze Metallic

Plats: Borås

mvh,

Sam

Sent from my iPad using Tapatalk

comment_141758

Enda chansen att få veta är att begära en registerutdrag från Transportstyrelsen.

Kostar en slant men jag har för mig det är runt 500-1000kr

[h=2]Frågor[/h]Frågor om fordonsregister besvaras av sektion teknik järnväg hos Väg- och järnvägsavdelningen, telefonnummer till växeln 0771-503 503 eller via e-post: fordonsregister.jarnvag@transportstyrelsen.se

  • 3 weeks later...
  • 4 years later...
comment_169725

Livar upp tråden igen!

Har en Boss 302 -12 kona blue.

Är väl strax under 30st just nu i Sverige om man räknar 2012 och 2013. Hur många med den bilen tittar/registrerat/finns/håller till här på denna sidan?

Bara nyfiken!

F4F55AFE-0AE8-4CD0-9D93-7061816FCF49.jpeg

  • 2 months later...
comment_170473

Jag och frugan köpte vår Boss 302 i oktober 2019 i Stockholm. Raceröd och har rullat c.a 4 000 mil. Har bara hunnit köra den i en vecka innan vi ställde av den för vinterförvaring. Grymt härlig bil och jag ser fram emot att ta ut den, vilket blir i april/maj.

365D28BA-B3D2-4C51-AC90-56B6BE00C095.jpeg

comment_170480

Snygg bil!

Är själv nöjd med bilen. Känns bra nu efter nästan ett års ägande att jag vågade ta steget att köpa en så här ganska dyr bil för denna årsmodellen/modellen.
Förhoppningen är att den sjunker i värde långsammare än normalt, blir ju då lite av en pensionsförsäkring 😉.

 

comment_170483

Hej! Tack och detsamma. Gillar färgen på din bil. Jag skrev ju inte att vår mustang också är årsmodell 2012, men det såg du nog. Ja, den var ju inte billig, men som du skriver. Tror nog att värdet snarare stiger. Har kollat på Bossar som är till salu i USA och de har stigit senaste halvåret 😀. Har du ”red track key” till din bil? (Jag har, men har inte prövat om den är aktiverad)

comment_170492

Japp, har bara provat den lite kort ett par gånger. Är samma effekt i motorn, men kommer tidigare känns det som. Något högre tomgång, bluddrigare gång och luktar lite mer obränt bränsle, med andra ord redo för bankörning👊!

comment_170493

Härligt, hoppas också att den är aktiverad i vår bil 🙂 men om inte kan det bli trixigt. Har kollat med Ford Sverige, men där får man inte hjälp. De har kollat vidare i ex. England, men icke. Nåja får se hur det går med det. Höres 🙂

comment_170523

Hörde av föregående ägare till min bil så var det endast möjligt att få den programmerad när bilen beställdes ny. Tycker att köper man en sådan här bil helt ny känns det sniket att inte lägga till de dollar det kostade för aktiveringen. Om du sätter i nyckeln och vrider på tändningen ser du på displayen  om bilen bara får användas på bana enligt Ford😉, då borde allt vara ok.

comment_170527

Hoppas att den är aktiverad. ( har den avställd i annan kommun, så kan inte just nu lätt kolla)/Har kollat lite kring detta och det går att från USA beställa ”BOSS TracKey calibration” för cirka 6000-7000 kr, som man kan använda för att aktivera track keyn. Det kräver ju i sig att man klarar av att använda den. ( man måste också koppla in en laptop etc,)  Sedan har jag läst något om att nyckeln i sig också måste vara erkänd som track key nyckel via aktoriserad försäljare dvs. Ford. Det är inte lite jobb kring det 🙂

Ps! Jag har också haft en Mustang ht av årsmodell 65, sålde den i slutet på 80 talet 🙂

comment_170528
16 minuter sedan, Ruolf said:

Hoppas att den är aktiverad. ( har den avställd i annan kommun, så kan inte just nu lätt kolla)/Har kollat lite kring detta och det går att från USA beställa ”BOSS TracKey calibration” för cirka 6000-7000 kr, som man kan använda för att aktivera track keyn. Det kräver ju i sig att man klarar av att använda den. ( man måste också koppla in en laptop etc,)  Sedan har jag läst något om att nyckeln i sig också måste vara erkänd som track key nyckel via aktoriserad försäljare dvs. Ford. Det är inte lite jobb kring det 🙂

Ps! Jag har också haft en Mustang ht av årsmodell 65, sålde den i slutet på 80 talet 🙂

annars har du lösningen här

https://www.americanmuscle.com/ford-performance-trackey-calibration-1213-boss.html

comment_170529

Tack för länken 🙂 Har även kollat info. via https://performanceparts.ford.com/part/M-9603-MBTKA

Jag har dock ingen erfarenhet av att använda sådan utrustning och programmera etc. Vilket gör att jag kommer att behöva ( om den inte redan är aktiverad) vända mig till någon kunnig alt. lämplig firma. Jag har inte sökt eller tagit kontakt med någon firma. Är bosatt i Luleå, så om det är någon som känner till en firma i krokarna som rekommenderas får du gärna ge tips. 

comment_170530

oki men där kan inte du som privatperson handla

du får ju dosa, sen får man efterfråga tunen från Ford
tror om jag inte missminner mig att det var ett litet minneskort man fick att trycka in i dosan.

för att allt detta ska fungera förutsätter det att du har två olika nycklar, en vanlig och en track key.

 

comment_170547

Har kollat på American muscle och såvitt jag kan se levererar de inte utomlands sedan 2018. ”NOTE: We are not accepting any new international orders after 12/12/2018. If you have already placed an order before this date and have questions, please see the contact info below.”

Jodå har som tur är bägge nycklarna. 🙂

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...