Mb-dape January 10, 2015 Report January 10, 2015 Har hittat en Mustang 66:a på en liten firma i USA som jag förhoppningsvis kommer att ta hem i vår. Jag minns att jag läste ett tips någonstans om att ta med delar hem i bilen, för att sedan sälja dem i Sverige och göra en liten förtjänst. Firman med bilen tyckte också att det kunde vara en bra idé och ska i så fall hjälpa mig med detta och packa ner delarna så att bilen inte riskerar att skadas.Då blir frågan, vad ska man satsa på för delar? Vilka delar finns det efterfrågan på? Jag antar att det är delar som väger en del och är dyra att frakta som är mest intressanta. Jag har försökt skaffa mig en uppfattning men det var inte så enkelt. Denna firma sysslar mest med äldre Mustanger så det är väl delar till dessa som är aktuellt i första hand.Är det överhuvudtaget en bra idé att fylla bilen med delar eller riskerar man att stå med ett "lager" sen som blir svårt att sälja?Tack på förhand för tips! Citera
CMC-49 January 10, 2015 Report January 10, 2015 Tag först och främst delar som du vill byta ut på din bil , det kan bli problem med tullen om delarna inte hör till bilen, och ta hem extra delar kan lätt bli stående då firmor som VP autoparts har väldigt bra priser och lämnar garanti på det som säljs.sen accepterar vissa transport bolag inte att ligger en massa delar löst i bilen så skall du ha det bör den lastas i container... Citera
Per Berglund January 10, 2015 Report January 10, 2015 Har man delar i bilen i sin originalförpackning blir man direkt straff tullad om de kontrollerar.Tullen är rätt slipade och vet ju om att detta är något som är populärtDelar utan sin förpackning är inga problem men som cmc-49 är inne på bör de höra till bilen.Har man 3st nya förgasare är det körtSvårt göra någon affär av det hela ändå! Tror också du får svårt göra några klipp och lätt bli stående med massa delar.Skulle hellre fylla med delar som du själv kan använda.Passa på ta tunga saker och skrymmande!! Bensintank, avgassystem, bakaxel, skivbromsarSånt är dyrt att fraktaEtt Ford Racing 302 BOSS motorblock är en het artikel!! Citera
runeC January 11, 2015 Report January 11, 2015 Håller med CMC-49 ha inte grejer löst i bilen, stöldrisken är väldigt stor. Citera
Mb-dape January 13, 2015 Author Report January 13, 2015 Tack för alla svaren! Jag hoppar nog över den här idén trots allt. Det känns som att förtjänsten inte blir så stor och jag vill inte riskera att sitta på ett "lager" med delar som bara blir liggande.Ska jag ta delar så blir det bara till min egen bil. Tack Per för tipset på delar som kan vara bra att ha. Citera
Recommended Posts